اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تشدید درگیری‌ها میان هم‌پیمانان ریاض و ابوظبی در یمن

  • کد خبر : 23827
  • 22 فروردین 1400 - 15:04
تشدید درگیری‌ها میان هم‌پیمانان ریاض و ابوظبی در یمن
شبه نظامیان وابسته به حزب اخوانی الاصلاح خود را آماده درگیری‌های شدید با نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن می‌کنند.

شبه نظامیان وابسته به حزب اخوانی الاصلاح خود را آماده درگیری‌های شدید با نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی، «محسن الحاج» از رهبران حزب  اخوانی «الاصلاح» در استان شبوه در جنوب یمن به شبکه الجزیره گفت که شبه نظامیان این حزب وابسته به عربستان سعودی برای حمله گسترده به عناصر همسو با امارات آماده می‌شوند.

وبگاه الخبر الیمنی نیز نوشته است که نیروهای حزب الاصلاح روز شنبه (دیروز) در استان نفت‌خیز «شبوه» رژه نظامی برگزار کرده‌اند. همزمان برخی خبرها از ورود کشتی باری ترکیه با محموله سلاح به ساحل یمن حکایت دارند.

محسن الحاج به الجزیره گفت که در استان «شبوه» یک درگیری نیابتی میان امارات و قطر در جریان است. او با قرار دادن حزب الاصلاح در چارچوب دولت مستعفی یمن، گفت که این درگیری در واقع میان دولت منصور هادی و امارات است. او ابوظبی را به تلاش برای چند پاره کردن یمن و بافت اجتماعی این کشور متهم کرد.

این مقام حزب الاصلاح افزود: «نیروهای حزب هم اکنون در حال جنگ علیه طرح بزرگی هستند که امارات در مناطق مختلف یمن از شبوه گرفته تا باب المندب در ساحل غربی، در پیش گرفته است و تلاش دارد بر تمامی سواحل یمن مسلط شود.»

به نوشته الخبر الیمنی، یک کشتی ترکیه با بار سلاح در بندر «قنا» که به دست حزب الاصلاح اداره می‌شود، پهلو گرفته است تا موضع نیروهای حزب الاصلاح در منطقه «احور» در استان «أبین» را که با شبه نظامیان «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-همسو با امارات) درگیر هستند را تقویت کند.

اما در استان عدن نیز درگیری‌ها میان حزب الاصلاح و شورای انتقالی جنوب همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد. وبگاه ۲۶ سپتامبر نوشته است که شب گذشته (شنبه) منطقه «بیر احمد» در عدن شاهد درگیری میان دو طرف بود.

درگیری میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب که از آن با عنوان جنگ نیابتی عربستان سعودی و امارات یاد می‌شود، از سال‌های ابتدایی جنگ در جریان بوده است. در این میان به نوشته منابع خبری یمنی، پای تروریست‌های القاعده نیز به میان آمده و این گروهک در هفته‌های گذشته چندین حمله علیه شبه نظامیان وابسته به امارات انجام داده است. روز شنبه گذشته تروریست‌های القاعده مراکز ایست و بازرسی شبه نظامیان گروه «الحزام الامنی» وابسته به گروه سیاسی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) را در استان «أبین» در جنوب یمن هدف قرار دادند

 روز پنج شنبه هفته گذشته نیز القاعده مسئولیت حمله راکتی به نیروهای وابسته به امارات در یک تأسیسات گازی را نیز بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.