اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درآمد چند میلیونی تروریست‌ها از سرقت نفت سوریه / خسارت ۹۰ میلیارد دلاری صنعت نفتی سوریه از زمان آغاز جنگ

  • کد خبر : 23750
  • 19 اسفند 1399 - 18:13
درآمد چند میلیونی تروریست‌ها از سرقت نفت سوریه / خسارت ۹۰ میلیارد دلاری صنعت نفتی سوریه از زمان آغاز جنگ
براساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل، درآمد گروه تروریستی تکفیری «هیأت تحریر شام» از سرقت میدان‌های نفتی سوریه به ماهیانه یک میلیون دلار می‌رسد.

براساس گزارش شورای امنیت سازمان ملل، درآمد گروه تروریستی تکفیری «هیأت تحریر شام» از سرقت میدان‌های نفتی سوریه به ماهیانه یک میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش اخبار جهادی، شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد، گروه تروریستی تکفیری «هیأت تحریر الشام» ذخایر نقدی و پس انداز مالی قابل توجهی از درآمدهای فروش نفت از مناطق تحت تصرفش گرد آورده است.

گزارش سازمان ملل تأکید می کند: شرکت موسوم به شرکت نفتی «وتد» فروش نفت مسروقه سوریه توسط هیأت تحریر الشام در بازارها را برعهده دارد.

درآمد چند میلیون تروریست‌ها از سرقت نفت سوریه / خسارت 90 میلیارد دلاری صنعت نفتی سوریه از زمان آغاز جنگ
عمده ترین مناطق نفتی خاک سوریه (نقشه میدانی قدیمی و مربوط به چند سال قبل است)

در میان گروه های تروریستی، گروه هیأت تحریر الشام با در اختیار داشتن ده‌ها هزار عنصر مسلح، بزرگترین گروه تروریستی در شمال غربی سوریه است. این گروه سال گذشته موفق شد، گروه «حراس الدین» وابسته به سازمان «القاعده» در سوریه را به دلیل از دست دادن اغلب فرماندهان و سرکردگانش و تضعیف شدن به خود ملحق کند.

این گزارش درباره «داعش» نیز تصریح کرد: این گروه قدرت عملیات های هجومی در مناطق مرزی بین سوریه و عراق را از دست نداده و درحال حاضر در نقاط سری مخفی شده و از سوی برخی گروه های بومی و محلی حمایت می شود. تعداد عناصر داعش در سوریه و عراق حدود ده هزار نفر تخمین زده میشود که اغلب آنها دارای تابعیت عراقی هستند و درحال حاضر عملیات های گروه بر مناطق ناامن و درگیر متمرکز است.

همچنین عملیات های داعش نشان می دهد، این گروه در این مرحله تاکتیک جنگ نامنظم و غیر متمرکز را اتخاذ کرده و بر این اساس به سرکردگان گروه های خود اختیار تصمیم گیری با توجه به شرایط میدانی و عملیاتی و امنیتی را داده است.

مناطقی از استان دیر الزور در شرق سوریه و استان ادلب در شمال غربی سوریه که گروه تروریستی هیأت تحریر الشام بر بخش اعظم آن سیطره دارد، مهمترین مناطق فعالیت داعش در سوریه محسوب می شود. داعش از بیابان سوریه برای حملات تروریستی خود علیه گروه های مبارز کُرد موسوم به «قسد» و نیروهای مسلح و ارتش سوریه استفاده می کند.

این گزارش در پایان نسبت به گسترش دامنه حملات تروریستی داعش در صورت عدم مقابله سریع با قدرت گیری این گروه طی سال ۲۰۲۱ هشدار داده است.

از سوی دیگر، وزارت نفت سوریه در جدیدترین گزارش درباره خسارات وارده به بخش نفت و انرژی این کشور اعلام کرد که از زمان آغاز بحران سوریه از نیمه های مارس سال ۲۰۱۱ تا پایان سال ۲۰۲۰ این حوزه متحمل ۹۱.۵ میلیارد دلار زیان شده است.

درآمد چند میلیون تروریست‌ها از سرقت نفت سوریه / خسارت 90 میلیارد دلاری صنعت نفتی سوریه از زمان آغاز جنگ

گزارش وزارت نفت سوریه خاطر نشان می کند: زیان های مستقیم وارده به بخش نفت سوریه ۱۹.۳ میلیارد دلار برآورده شده که ۳ میلیارد دلار آن ناشی از حملات هوایی ائتلاف بین المللی موسوم به «ضد داعش» به رهبری آمریکا بوده و زیان های غیر مستقیم نیز ۷۲ میلیارد دلار برآورده شده است.

گزارش می افزاید: تولید روزانه نفت سوریه طی سال گذشته ۸۹ هزار بشکه برآورده شده که نظام سوریه تنها ۹ هزار بشکه آن را تولید کرده و ۸۰ هزار بشکه آن توسط گروه های تروریستی و ائتلاف بین المللی و نیروهای کُرد موسوم به قسد تولید و سرقت شده است که تمام نفت تولید شده در میدان های نفتی شرق سوریه را شامل می شود.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.