اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادعای عربستان در خصوص سرمایه گذاری در ساخت انواع تجهیزات نظامی

  • کد خبر : 23603
  • 02 اسفند 1399 - 7:18
ادعای عربستان در خصوص سرمایه گذاری در ساخت انواع تجهیزات نظامی
یک مقام نظامی عربستان گفته که این کشور قصد دارد بیست میلیارد دلار برای ساخت سلاح و سامانه‌های نظامی بومی در دهه آینده هزینه کند.

یک مقام نظامی عربستان گفته که این کشور قصد دارد بیست میلیارد دلار برای ساخت سلاح و سامانه‌های نظامی بومی در دهه آینده هزینه کند.

به گزارش اخبار جهادی، عربستان سعودی اعلام کرده قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار برای ساخت سلاح و سامانه‌های نظامی بومی در دهه آینده هزینه کند.

وبگاه «میدل ایست مانیتور» شنبه در این زمینه نوشت که «احمد بن عبدالعزیز الاوحالی» فرماندار اداره کل صنایع نظامی عربستان گفته که این کشور می‌خواهد حداقل نیمی از بودجه نظامی خود را تا سال ۲۰۳۰ به صورت ساخت سلاح در داخل کشور هزینه کند. این گام به دنبال تصمیم ماه گذشته ایالات متحده برای اعلام توقف موقت فروش  برخی سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی صورت گرفت.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اجرای معاملات تسلیحاتی اخیر دوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده از جمله فروش مهمات به عربستان سعودی و جنگنده‌های «اف- ۳۵» به امارات را به طور موقت متوقف خواهد کرد.

این در حالی است که  «مایکل آرون» سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن  اخیرا در سخنانی از ادامه فروش سلاح به عربستان سعودی دفاع کرد. او به شبکه «الجزیره »گفت که عربستان  هم‌پیمان انگلیس است و هر زمانی که نیاز به سلاح داشته باشد می‌تواند از انگلیس سلاح بخرد و سپس با اشاره به تصمیم دولت آمریکا برای توقف قراردادهای تسلیحاتی با عربستان سعودی و امارات مدعی شد که تصمیم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی راه‌حل مناسبی برای بحران یمن نیست.

سفیر انگلیس در یمن در ادامه بدون اشاره به ادامه حملات ائتلاف سعودی در یمن و محاصره همه جانبه این کشور، گفت که «حوثی‌ها» باید اثبات کنند که به دنبال توقف جنگ هستند.

تأکید سفیر غیرمستقر انگلیس در یمن بر عدم توقف فروش سلاح به عربستان سعودی در حالی است که گروههای حقوق بشری سال‌هاست در این کشور خواستار توقف اجرای قراردادهای تسلیحاتی با دولت سعودی به عنوان کشوری که دست به جنایات ضد بشری در یمن زده است، شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.