اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ورود دوباره حشدالشعبی به سنجار برای مقابله با حمله ترکیه!

  • کد خبر : 23548
  • 25 بهمن 1399 - 19:10
ورود دوباره حشدالشعبی به سنجار برای مقابله با حمله ترکیه!
بر اساس اخبار محلی نیروهای حشدالشعبی مجددا به شهر سنجار در غرب موصل بازگشته و امنیت این منطقه را به دست گرفته‌اند.

بر اساس اخبار محلی نیروهای حشدالشعبی مجددا به شهر سنجار در غرب موصل بازگشته و امنیت این منطقه را به دست گرفته‌اند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تحولات جهان اسلام، نیروهای حشدالشعبی متشکل از سه تیپ شامل ۹ تا ۱۰ هزار نیرو در ۱۱ فوریه (۲۳ بهمن) به دستور مصطفی‌الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در منطقه سنجار و مناطق اطراف آن مستقر شدند.
طبق گزارشات رسیده پس از اعزام نیروهای حشدالشعبی به منطقه مذکور، عبدالعزیز المحمداوی (ابوفدک) نائب رئیس سازمان حشدالشعبی و هیئت همراه از شهر سنجار، تلعفر و مناطق اطراف آن بازدید کرده و با افراد محلی دیدار و گفتگو کردند.

پس از تهدیدات اردوغان مبنی بر حمله احتمالی ترکیه به سنجار به بهانه حضور پ‌ک‌ک در این منطقه، یکی از فرماندهان حشد الشعبی در سنجار اعلام کرد: “چند روز پیش از بغداد به ما اطلاع داده شد که برای دفع هرگونه حمله ترکیه به سنجار آماده شویم و در این زمینه، نیروهای حشدالشعبی با تعداد حدود ۱۰ هزار مبارز به سنجار اعزام شدند. “
این فرمانده حشدالشعبی همچنین گفته است: “طبق اطلاعاتی که ما داریم، ترکیه قصد حمله به سنجار و استقرار نیروهای پیشمرگه[وابسته به بارزانی(PDK)] را دارد.”

پس از اجرای توافق صورت گرفته در ۹ اکتبر(۱۸مهر) بین دولت فدرال عراق (دولت کاظمی) و اقلیم شمالی این کشور (حزب دمکرات کردستان PDK) بر سر منطقه سنجار به منظور اجرای یک اداره مشترک و اخراج مسلحین وابسته به پ‌ک‌ک و همچنین عقب نشینی نیروهای حشدالشعبی به فاصله ۵ کیلومتری از این منطقه، این اولین بار است که نیروهای حشدالشعبی به منطقه مذکور بازمی‌گردند.

همچنین با توجه به افزایش حملات داعش در مناطق مختلف عراق و اعلام برنامه سفر پاپ به عراق در ۱۵ تا ۱۸ اسفند و بازدید احتمالی وی از شهر قراقوش در حومه موصل، یکی دیگر از دلایل افزایش نیروهای حشد الشعبی در منطقه سنجار تامین و تضمین امنیت منطقه در برابر هرگونه تهدیدات تروریستی است.

بصورت کلی تیپ های مختلف حشد الشعبی نقش بسیار مهم و پر رنگی را در تامین امنیت مناطق مختلف عراق و مبارزه با تروریسم و داعش ایفا می کنند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.