اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای مسلح عراق در استان‌های «صلاح الدین و نینوا» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23535
  • 22 بهمن 1399 - 22:41
جزئیات عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای مسلح عراق در استان‌های «صلاح الدین و نینوا» + نقشه میدانی و عکس
در روزهایی که داعش برای ایجاد ناامنی وارد عمل شد، نیروهای عراقی عملیات بزرگ و مهمی را از 9 محور آغاز کرده اند که می تواند نقش ویژه ای را در تامین امنیت استان های صلاح الدین، نینوا و الانبار ایفا کرد.

در روزهایی که داعش برای ایجاد ناامنی وارد عمل شد، نیروهای عراقی عملیات بزرگ و مهمی را از ۹ محور آغاز کرده اند که می تواند نقش ویژه ای را در تامین امنیت استان های صلاح الدین، نینوا و الانبار ایفا کرد.

به گزارش اخبار جهادی، در هفته های گذشته عناصر مخفی داعش با چند حمله تلاش کردند وحشت آفرینی کنند و هراس را بار دیگر به عراق بازگردانند اما با واکنش قاطع نیروهای مسلح این کشور در محورهای مختلف مواجه شدند.اگر چه تروریست ها در جریان یک عملیات تروریستی دهها تن از شهروندان را در مرکز شهر بغداد به خاک و خون کشیدند و شماری از نیروهای بسیج مردمی را در یک عملیات بُزدلانه به شهادت رساندند اما نیروهای عراقی در میدان نبرد به این حملات پاسخ دادند.

هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش قصد دارند با کمک مستقیم آمریکایی ها و رژیم های مرتجع منطقه دوباره برای نیروهای حافظ امنیت عراق خط و نشان بکشند اما در مقابل رزمندگان بسیج مردمی به همراه نیروهای امنیتی و ارتش منفعل عمل نکردند و کوبنده وارد عمل شدند.

یک منبع میدانی که تحولات را در عراق از نزدیک دنبال می کند، گفت: نیروهای مسلح عراق چندین عملیات گسترده را در استان های الانبار، صلاح الدین، دیاله و سایر مناطق آلوده به صورت هماهنگ آغاز کرده اند تا نفس عناصر مخفی داعش را به شماره بیندازند.

جزئیات عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای مسلح عراق در استان‌های «صلاح الدین و نینوا» + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی در توصیف آنچه که در مناطق مرکزی و شمالی عراق می گذرد این گونه توضیح داد که ماشین عملیات نیروهای عراقی برای نابودی تروریست های مخفی داعش شتاب گرفته است و فعلا قصدی برای توقف ندارد.

این منبع میدانی با تاکید بر این که افکار عمومی منطقه باید در جریان عملیات های نیروهای عراقی قرار بگیرند، افزود: با دخالت آمریکایی ها وضعیت با گذشته تفاوت دارد و شرایط به مراتب حساس تر شده است.

وی با توضیح این که قطار عملیات نیروهای عراقی بر روی ریل قرار گرفته، گفت: نیروهای مسلح عراق به ویژه رزمندگان بسیج مردمی موضع تهاجمی خود را علیه تروریست ها حفظ کرده اند و با وجود برخی کارشکنی ها برای پاکسازی مناطق آلوده مصمم هستند.

جزئیات عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای مسلح عراق در استان‌های «صلاح الدین و نینوا» + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با اشاره به این که موج جدیدی علیه عناصر مخفی داعش به راه افتاده است، افزود: در همین ارتباط گروهی مشترک از رزمندگان بسیج مردمی (تیپ های ۵۱، ۲۱،۶،۳۵)، نیروهای ارتش عراق (تیپ ۹۱ و گروه ۲۰) به همراه هنگ «سوات» صلاح الدین، گروه انصارلله المرجعیه، هنگ های پلیس صلاح الدین و حشد العشایر عملیات گسترده ای را در ۹ محور برای شناسایی تروریست ها آغاز کردند.

وی با بیان این که عملیات با نام «اسود الجزیره» و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در مناطق مرکزی و غربی عراق از جمله استان های «صلاح الدین و نینوا» در جریان است، گفت: دامنه و محدوده عملیات بیشتر به نواحی بیابانی از جمله صحرای «صینی» و مرزهای مشترک دو استان معطوف شده است.

جزئیات عملیات سرنوشت‌ساز نیروهای مسلح عراق در استان‌های «صلاح الدین و نینوا» + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی تصریح کرد: اگر عملیات در این محورها نتیجه دهد، امنیت مناطق شمالی استان الانبار نیز تا حدود زیادی تامین می شود و به امن شدن جاده «بغداد – موصل» و مناطق شمال و شمال غرب استان صلاح الدین و نقاط مرکزی و غربی نینوا کمک فراوانی می کند.

به گزارش اخبار جهادی، جست و جوی نقطه به نقطه نیروهای بسیج مردمی، ارتش و… در این محورها برای شناسایی هسته های مخفی داعش و مقرهای آنان و پاکسازی مناطق آلوده متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.