اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

برگزاری رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند

  • کد خبر : 23478
  • 20 بهمن 1399 - 1:19
برگزاری رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند
سفیر روسیه در ایران از برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند در هفته‌های آتی خبر داد.

سفیر روسیه در ایران از برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند در هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، سفیر روسیه در تهران در گفت‌‌وگو با یکی از رسانه‌های روسی به برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی ایران، چین و روسیه در هفته‌های آتی اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران روز دوشنبه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری«ریا نووستی» گفت، روسیه ، ایران و چین در اواسط فوریه (اواخر بهمن) یک رزمایش در اقیانوس هند برگزار می‌کنند.

به گفته این دیپلمات روس، در این رزمایش، عملیات جستجو و نجات و تامین امنیت تردد دریایی تمرین می‌شود. آخرین رزمایش دریایی این سه کشور دسامبر(آذر) ۲۰۱۹ برگزار شد.

به دنبال اعلام انجام رزمایش دریایی مشترک ایران با نیروی دریایی روسیه و چین ، یک رسانه صهیونیستی آن‌را گامی از سوی ایران در به چالش کشاندن نیروی دریایی برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه برشمرد.

روزنامه «جروزالم پست» در تحلیلی در این باره نوشت، بعد از ائتلاف دریایی آمریکا و فرانسه  در خلیج فارس، ایران قصد قدرت‌نمایی دارد. این رسانه با اشاره به اینکه ایران در حال پیشبرد طرح ابتکاری «صلح هرمز» است نوشته، حضور تهران در  کنار روسیه و پیشبرد همکاری تنگاتنگ با چین یک پیروزی برای ایران در بحبوحه تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این رسانه صهیونیستی یکی از نقاط برتری نیروی دریایی ایران را وجود قایق‌های تندرو خواند و نوشت، با این‌که بدنه نیروی دریایی ایران قدیمی است، اما این کشور پهپادها و فناوری‌های جدیدی را برای کشتی‌های خود فراهم آورده است.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.