اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالروز تهاجم ۲۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

  • کد خبر : 23038
  • 07 دی 1399 - 21:15
سالروز تهاجم ۲۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه
امروز ۲۷ دسامبر مصادف است با سالروز تهاجم رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تحولات جهان اسلام، در این روز، ده‌ها جنگنده اسرائیلی اهداف مختلفی در غزه را بمباران کردند که در این حملات، ۲۰۰ نفر شهید و بیش از ۷۰۰ نفر مجروح شدند. رژیم اشغالگر قدس نام این مجموعه حملات را سُرب گداخته نهاد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به حملات این رژیم، با شلیک راکت به سمت مناطق اشغالی، صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار داد و نام این عملیات‌ها را «فرقان» نامگذاری کرد.

ارتش اسرائیل و دولت مصر از روز شروع جنگ، از ورود خبرنگاران خارجی به داخل نوار غزه جلوگیری به عمل آوردند که این عمل موجب اعتراض گسترده خبرنگاران بین‌المللی شد.بر همین اساس خبرنگاران بین‌المللی مجبور شدند از ارتفاعات مشرف به شهر غزه که در محدوده نوار مرزی طرفین درگیر است اخبار خود را مخابره کنند.

در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ یعنی ۸ روز پس از آغاز جنگ، ارتش اسرائیل با استقرار صدها تانک اسرائیلی، همراه با جنگنده‌ها و هلی‌کوپترها به بمباران غزه ادامه داد و پس از آنکه به اهداف خود نرسید، از از بمب‌های حاوی فسفر سفید و اورانیوم استفاده نمود که پس از تحقیقات سازمان‌های بین‌المللی، این موضوع اثبات شد.بازرسان ویژه فرستاده شده به غزه اظهار کرده‌اند که اسرائیل در حمله به مرکز کمک‌رسانی سازمان ملل در تاریخ ۱۵ ژانویه، از فسفر سفید استفاده کرده‌ است.

در این تهاجم، هزار و چهارصد و بیست و پنج نفر از ساکنین نوار غزه به شهادت رسیدندکه بیشتر آنها از غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند. حدود ۵۵۰۰ نفر هم مجروح شدند. طبق اعلام یونیسف، تنها در بمباران‌های روز نخست تا روز سوم حمله، ۳۰ کودک فلسطینی کشته و بیش از ۱۵۰ کودک زخمی شده‌اند. بیش از ۵۰۰ هزار فلسطینی نیز آواره شدند.

جنگ ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه یکی از وحشیانه‌ترین حملات این رژیم بود که در آن، ۸۳ درصد کشته‌شدگان از شهروندان عادی و زنان و کودکان فلسطینی بودند.

در این جنگ، اهداف رژیم اشغالگر قدس محقق نشد و تلاش‌ها آنها برای نابود کردن حماس و دیگر گروه‌های مقاومت بی نتیجه ماند…

فرمانده اسبق منطقه جنوبی ارتش اسرائیل نیز در اظهاراتی گفت: حوادث اخیر حاکی از آن است که اعتقاد ما به اینکه در عملیات سرب گداخته موفقیتی بارز کسب کردیم، اشتباه بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.