اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده حمله به نفتکش خارجی در بندر جده عربستان چیست؟ / سناریوی جدید سعودی‌ها برای ورود انصارالله به لیست گروه‌های تروریستی

  • کد خبر : 22999
  • 02 دی 1399 - 19:18
پشت پرده حمله به نفتکش خارجی در بندر جده عربستان چیست؟ / سناریوی جدید سعودی‌ها برای ورود انصارالله به لیست گروه‌های تروریستی
سعودی ها در آخرین ماه ریاست جمهوری ترامپ با راه انداختن سناریوی جدیدخود زنی در تلاش هستند فشار را بر انصارالله افزایش دهند و شکست های خود را در خاک یمن متوقف کنند.

سعودی ها در آخرین ماه ریاست جمهوری ترامپ با راه انداختن سناریوی جدیدخود زنی در تلاش هستند فشار را بر انصارالله افزایش دهند و شکست های خود را در خاک یمن متوقف کنند.

به گزارش اخبار جهادی، صبح روز دوشنبه (بیست و چهارم آذرماه امسال) رسانه ها از انفجار و آتش سوزی در نفتکش خارجی حامل سوخت در بندر جده ( نوار ساحلی دریای سرخ) در شمال غرب کشور عربستان خبر دادند.مقامات رژیم سعودی انفجار در این نفتکش را نتیجه عملیات تروریستی و حمله یک قایق بمب گذاری شده اعلام کردند و انگشت اتهام را به سوی انصارالله یمن نشانه رفتند اما دولت نجات ملی در صنعاء این اتهام را بی اساس دانست و رد کرد.

یک منبع میدانی که تحولات را در یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات و پشت پرده سناریوی سعودی ها برای متهم کردن صنعاء اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت ادعای سعودی ها در حالی مطرح می شود که نیروهای یمنی در هفته های گذشته پیروزی های بزرگی را به دست آورده اند.

دود ناشی از انفجار در بندر جده

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان پیشروی های خیره کننده ای را در مناطق مرکزی یمن از جمله محورهای غربی استان مارب داشته اند و ضربات مهلکی را به ائتلاف وارد کرده اند، افزود: این موفقیت های میدانی سران خاندان آل سعود را در ریاض به وحشت انداخته است.

براساس اطلاعات یک منبع میدانی، سعودی ها که از متوقف کردن پیشروی میدانی نیروهای یمنی ناتوان مانده اند در تلاش هستند صنعاء را به دست داشتن در حمله به این نفتکش متهم کنند تا راه را برای فرار از شکست باز کنند.

به گفته این منبع میدانی، سعودی ها درصدد هستند سناریوی خود را با جوسازی و خبرسازی گسترده رسانه های ائتلاف صهیونیستی و عربی پیش ببرند تا فشار را بر روی رزمندگان انصارالله و صنعاء افزایش دهند و زمینه را برای خروج از باتلاق فراهم کنند.

وی افزود: مقامات یمنی با این حربه سعودی ها آشنا هستند و در گذشته سناریوهای مشابه را تجربه کرده بودند در همان ابتدا اعلام کردند در جریان حمله به کشتی حامل سوخت دخالتی نداشتند و اگر عملیاتی را علیه ریاض ترتیب دهند بدون هیچ واهمه ای رسانه ای می کنند و مسئولیت را هم می پذیرند.

این منبع میدانی به هدف اصلی رژیم سعودی از جوسازی های اخیر اشاره کرد و گفت: اگر در روزهای آینده حملات مشابه در سواحل یا تاسیسات نفتی عربستان تکرار شد نباید تعجب کرد چرا که سعودی ها با خودزنی در تلاش هستند یک اجماع را علیه صنعاء به راه بیندازند.

وی با بیان این که سعودی ها درصدد هستند از آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ استفاده کنند، افزود: ریاض با دلارهای نفتی و لابی های سیاسی قصد دارد قبل ار روی کار آمدن بایدن، کاخ سفید را همراه کند تا جنبش مقاومت انصارالله را در لیست گروه های تروریستی قرار دهد.

به گزارش اخبار جهادی، در حالی که کاخ سفید به سعودی ها برای قرار دادن انصارالله در لیست گروه های تروریستی تمایل نشان داده و در حال بررسی این موضوع با متحدانش است برخی کشورهای اروپایی با شک به این طرح نگاه می کنند چرا که نسبت به نتیجه دادن آن اطمینان ندارند.

کشورهای اروپایی به این موضوع واقف هستند انصارالله یک گروه خارجی نیست و این جنبش از بطن یمن شکل گرفته و طرفدارانش دیگر به یک موقعیت جغرافیایی خاص در شمال این کشور (استان صعده) خلاصه نمی شوند و به دلیل این که بر حفظ منافع ملی اصرار دارد از سوی تمامی اقشار و قومیت ها در مناطق مختلف حمایت می شود و همین مسئله آنان را به این نتیجه رسانده که قرار دادن این جنبش در لیست گروه های تروریستی یک اشتباه فاحش است و علاوه بر این که نتیجه معکوس دارد، وضعیت را هم پیچیده تر می کند.

اروپایی ها همچنین می دانند وارد شدن انصارالله در لیست تروریسم به معنای بسته شدن همه مسیرها برای مذاکرات است و این به سودشان نیست و از سویی دیگر آگاه هستند این جنبش توان غافلگیری ائتلاف و تغییر موازنه قدرت را هم دارد و به همین دلیل علاقه ای ندارند در جاده ای گام بردارند که راه بازگشت ندارد.

نکته قابل توجهی که برخی کشورهای غربی به راحتی و سادگی نمی توانند از آن عبور کنند این است که جنبش انصارالله در سال های جنگ، تحریم و محاصره به قدرت اول در یمن تبدیل شده است و همچنان توان ایستادگی در برابر فشار حداکثری دارد و به همین دلیل با اقدام نسنجیده نمی خواهند دست خود را در این کشور کوتاه کنند.

همه این واقعیت های موجود فعلی باعث شده اروپایی ها به این نتیچه برسند که تا حد ممکن در مسیر قرار دادن انصارالله در لیست سیاه حرکت نکنند چرا که دود آن نخست به چشم خودشان می رود و به همین دلیل تلاش می کنند با برقراری توازن، رژیم سعودی ها را راضی نگه دارند که البته این مسئله ناخرسندی ریاض را به دنبال داشته است.

در مجموع رژیم سعودی نیز به خوبی می داند جنبش انصارالله حاضر به متوقف کردن پیشروی های میدانی نیست و به همین دلیل تلاش می کند با صحنه سازی (خودزنی و حمله به نفتکش ها) و جنگ رسانه ای به افکار عمومی جهان این گونه القا کنند که این گروه مقاومت در حال ضربه زدن به منافع تمامی کشورها است و باید در لیست گروه های تروریستی قرار بگیرد.

به گزارش اخبار جهادی، تجربه سال های گذشته به خوبی نشان می دهد جنبش انصارالله با ادامه جنگ و محاصره یمن تسلیم تهدید قرار گرفتن در لیست گروه های تروریستی نمی شود و با سعودی ها کنار نمی آید و با گزینه های متعددی که در اختیار دارد، می تواند فشار حداکثری را خنثی کند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.