اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سودانی‌ها خروج نیروهای ارتش کشورشان از یمن را خواستار شدند

  • کد خبر : 22744
  • 13 آبان 1398 - 21:32
سودانی‌ها خروج نیروهای ارتش کشورشان از یمن را خواستار شدند
تعدادی از فعالان سودانی با راه‌اندازی کمپین «خروج ارتش سودان از یمن» خواستار خروج نظامیان این کشور از ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی شدند.

تعدادی از فعالان سودانی با راه‌اندازی کمپین «خروج ارتش سودان از یمن» خواستار خروج نظامیان این کشور از ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، تعدادی از فعالان سودانی هشتگ #سحب_الجیش_السودانی_من_الیمن را راه‌اندازی کرده و خروج نیروهای ارتش سودان از یمن را خواستار شدند.

«تاج السر عثمان» اندیشمند سودانی در این باره با اشاره به اینکه «محمد حمدان» معروف به حمیدتی عضو شورای حاکمیتی سودان بهای نیروهای سودانی شرکت‌کننده در یمن را دریافت کرده است، نوشت: «درخواست خروج سربازان سودانی از یمن ضرورتی است که تأخیر در آن جایز نیست.»

وی نوشت که فیلم تأسف‌باری از فرزندان سودان را در حال جنگ در مرز عربستان سعودی مشاهده کرده، جنگی که هیچ سود و منفعتی برای سودان ندارد.

فعال دیگری با نام «سفیر خلا» نوشت که باقی ماندن ارتش سودان در جنگ یمن «اهانت» است و ما از مسئولان کشور می‌خواهیم به این کُمدی پایان دهند.

وی درباره این ادعای فرماندهان ارتش سودان که «مشارکت نیروهای سودانی برای حمایت از اراضی مقدس بوده است» نوشت: «اگر این‌گونه است چرا همه کشورهای اسلامی در این جنگ مشارکت ندارند؟»

خلا همچنین با اشاره به اشغال منطقه «حلایب و شلاتین» توسط مصر، افزود که بایستی ارتش سودان برای بازپس‌گیری این مناطق وارد جنگ شود.

از سوی دیگر تاجر السر عثمان در صفحه توئیتر خود نظرسنجی از سودانی‌ها درباره خروج فوری نظامیان سودانی از یمن انجام داد که ۸۱ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق خروج فوری این نظامیان از یمن بودند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو روز پیش آمار سنگین تلفات نظامیان سودانی + حاضر در عملیات نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن  را فاش کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» مجموع خسارت‌های جانی وارد شده به مزدوران ارتش سودان از آغاز حملات به یمن را  بیش از هشت هزار کشته و زخمی و مفقود  خواند و گفت تعداد کشته‌های مزدوران سودانی حدود ۴۲۵۳ نفر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.