اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه حمله عناصر وابسته به ترکیه را دفع کرد

  • کد خبر : 22687
  • 02 آبان 1398 - 20:48
ارتش سوریه حمله عناصر وابسته به ترکیه را دفع کرد
منابع خبری سوری خبر دادند تروریست‌های وابسته به ترکیه امروز در شمال غرب استان الحسکه به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که این حملات دفع شد.

منابع خبری سوری خبر دادند تروریست‌های وابسته به ترکیه امروز در شمال غرب استان الحسکه به مواضع ارتش سوریه حمله کردند که این حملات دفع شد.

به گزارش اخبار جهادی، منابع خبری سوری روز پنج‌شنبه از حملات شدید تروریست‌های وابسته به ترکیه به مواضع ارتش سوریه در شمال شرق این کشور خبر دادند.

خبرنگار شبکه خبری «الاخباریه» که در استان «الحکسه» (شمال شرق سوریه) حضور دارد گزارش داد که این حملات به مواضع ارتش سوریه در روستای «الکوزلیه» واقع در جنوب غرب شهرک «تل تمر» (شمال غرب الحسکه) صورت گرفته است.


موقعیت تل تمر در الحسکه

وی تأکید کرد که در جریان این حملات، چندین نفر کشته و زخمی شدند، ولی آمار دقیقی از تعداد تلفات منتشر نکرد.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم گزارش داده است که حملات تروریست‌های وابسته به ترکیه، علاوه بر الکوزلیه، در روستای «تل اللبن» نیز انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند حملات نیروهای وابسته به ترکیه را دفع کنند.

این حملات در کمتر از ۴۸ ساعت از توافقی صورت گرفته که ۳۰ مهر ماه در شهر سوچی بین «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه حاصل شد.

بر اساس این توافق، می‌بایست در مناطق شمال و شمال شرق سوریه آتش‌بس برقرار می‌شد، یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کردند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دادند.

سانا ظهر امروز نیز گزارش داد که نظامیان ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد ظهر امروز در جنوب شهر رأس العین واقع در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و ترکیه با هم درگیر شده‌اند.

سانا توضیح داد این درگیری با سلاح سبک و نیمه و شلیک خمپاره بین شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای ترکیه‌ای بوده  و بیشتر این درگیریها در المناجیر و روستای «تل عطاش» در جنوب شهر رأس العین در جریان است.

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هم در واکنش به این حملات، اعلام کردند که ترکیه در خارج از منطقه عملیاتی که بر سر آن توافق شده بود، مواضع کُردها را هدف قرار داده است.

«کینو گابریل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه تأکید کرد که گروه‌های تروریستی از صبح امروز پنجشنبه روستاهای «المناجیر»، «الاسدیه» و «المشیرفه» را هدف حملات خود قرار دادند.

گابریل تصریح کرد که «با وجود پایبندی نیروهای ما به آتش‌بس و خروج نیروهای ما به صورت کامل از منطقه آتش‌بس، ولی کشور ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به آن، همچنان آتش‌بس را نقض می‌کنند و به کشتار جمعی ملت ما ادامه می‌دهند».

این فرمانده کُرد با بیان اینکه این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد، تأکید کرد که نیروهای دموکراتیک حق دفاع را برای خود محفوظ می‌دانند و تأکید دارند که طرف ترکیه‌ای، مسئول اخلال در توافق آتش‌بس است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.