اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

لیست پایگاه‌های آمریکا در سوریه؛ وعده واشنگتن برای خروج از سوریه، دروغ است+نقشه

  • کد خبر : 22599
  • 01 مهر 1398 - 21:14
لیست پایگاه‌های آمریکا در سوریه؛ وعده واشنگتن برای خروج از سوریه، دروغ است+نقشه
یک روزنامه چاپ ترکیه‌، لیستی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه منتشر و تأکید کرد آمریکایی‌ها قصد خروج از سوریه را ندارند و این پایگاه‌ها نشانگر حضور طولانی‌مدت آنان است.

یک روزنامه چاپ ترکیه‌، لیستی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه منتشر و تأکید کرد آمریکایی‌ها قصد خروج از سوریه را ندارند و این پایگاه‌ها نشانگر حضور طولانی‌مدت آنان است.

به گزارش اخبار جهادی، از آغاز بحران سوریه، حضور نظامیان و نیروهای خارجی به صورت غیر قانونی، محل اهتمام و توجه رسانه‌ها و مراکز پژوهشی قرار داشته است.

روزنامه «زمان الوصل» ترکیه با انتشار گزارشی، به بررسی پایگاه‌های نظامی آمریکا و تغییراتی که طی سال‌های (۲۰۱۸-۲۰۱۹) در آن به وجود آمده، پرداخته است.

به گزارش این روزنامه، این تغییرات شامل ایجاد پایگاه‌های جدید، توسعه برخی پایگاه‌های قدیمی، تخلیه کامل برخی پایگاه‌ها و انتقال برخی پایگاه‌ها به مناطق دیگر بوده است.

این گزارش درباره جزئیات آخرین تغییرات پایگاه‌های غیر قانونی آمریکا در شمال سوریه و مناطقی است که تحت کنترل کُردهای وابسته به واشنگتن قرار دارد.


محل پایگاههای آمریکا در سوریه

همان گونه که در نقشه مذکور مشهود است، به جز یک پایگاه (التنف) که در شرق سوریه واقع شده، سایر پایگاه‌های متعلق به آمریکا در شمال و شمال شرق این کشور واقع شده است؛ مناطقی که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد.

بنا بر این گزارش، بررسی مکان‌های احداث این پایگاه‌های متعلق به آمریکا در شمال و شمال شرق سوریه نشان می‌دهد، که «وعده‌های آمریکا به ترکیه برای ایجاد چنین منطقه‌ای (منطقه امن)، چیزی بیش از مانورهای سیاسی برای خرید وقت نیست… چرا که آمریکا پایگاه‌های خود را برای باقی ماندن طولانی مدت احداث کرده و در مدت زمان تعیین شده –آنگونه که رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند- از آن خارج نخواهد شد. پس نیروهای آمریکایی برای مدت نامعلومی [در سوریه] باقی خواهد ماند».

زمان الوصل پایگاه‌های آمریکا را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- پایگاه جدید «هیمو» در غرب «القامشلی»

این پایگاه در غرب قامشلی و نزدیکی روستای هیمو (شمال شرق سوریه) واقع شده است. چهار کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد و از فرودگاه این شهر که تحت کنترل ارتش سوریه، فقط پنج کیلومتر فاصله دارد.

۲- ساخت و سازهای جدید در پایگاه «تل بیدر»

نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه تل بیدر، در حال ساخت و ساز و توسعه باند فرودگاه قدیمی آن هستند.

۳- پایگاه تازه احداث شده «جبل الغول» (بین تل بیدر و تل تمر)

ساخت این پایگاه در سال ۲۰۱۸ پایان یافت. شامل باند فرود هواپیما و اردوگاهی برای حمایت از نیروهای آمریکایی است. در این پایگاه، یک مقر لجستیک قرار دارد. از نظر تعداد نیرو، یکی از مبهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در سوریه است. در سی کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد.

۴- پایگاه تازه احداث شده در «سد الخابور»

این پایگاه در غرب الحسکه واقع شده است. در هنگام احداث این پایگاه، نیروهای آمریکایی در غرب الحسکه مستقر شدند و پایگاه هوایی که در لایف استون قرار داشت، تخلیه شد.

۵- پایگاه الشدادی

یکی از بزگترین پایگاه‌های آمریکا در سوریه است. پس از اخراج داعش، در الشدادی احداث شد. به منزله نقطه تمرکز نیروهای ضربتی آمریکا در این منطه است. اردوگاه نیروهای مارینز آمریکایی در آن قرار دارد و شامل یک پایگاه هوایی با هشت هلیکوپتر جنگی است. طول آن چهارو عرض آن دو کیلومتر است. این پایگاه در نزدیکی میادین نفتی «الجبس» و «کبیبه» که یکی از مهمترین میادین نفتی این منطقه هستند، واقع شده است.

۶- تغییر زیاد در پایگاه مشترک کارگاه «لافارج»

نیروهای ائتلاف آمریکا در طول سال ۲۰۱۹ پایگاه موجود در کارخانه سیمان لافارج را گسترش دادند. این پایگاه بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی و ائتلاف از نظر نظامی و لجستیک است. در آن هشت بالگرد آمریکایی و شش بالگرد فرانسوی وجود دارد. در ۲۰ کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد.

۷- گسترش پایگاه لجستیک عین عیسی

آمریکایی‌ها از آغاز سال جاری میلادی پایگاه عین عیسی را گسترش دادند. مساحت آن بسیار زیاد است. مخصوص حمایت لجستیک و امدادرسانی است. انبارهای مهمات زیادی در آن قرار دارد.

۸- گردآوری نیروهای اضافی در پایگاه «تل السمن» در شمال رقه

این پایگاه سال ۲۰۱۷ احداث شد. اهمیت آن، به خاطر باند فرود جنگنده‌ها و هواپیماهای باری است. اخیرا نیروهای زمینی و خودروهای زرهی زیادی وارد این پایگاه شد. مرکز مهمی برای شنود، جاسوسی و پارازیت به شمار می‌رود.

۹- پایگاه «هرقله» در غرب رقه

سال گذشته این پایگاه گسترش یافت. این پایگاه محل فعالیتهای اداری نیروهای کُرد است که تحت نظارت نیروهای آمریکایی قرار دارد.

۱۰- پایگاه «بیرسان» در جنوب غرب شهرک «المحمودلی»

این پایگاه در سال ۲۰۱۸ و در شمال شهر «الطبقه» احداث شد. محل حضور نیروهای توپخانه‌ای آمریکا و مرکز امدادرسانی لجستیک به نیروهای مستقر در نزدیکی این منطقه است.

۱۱- گسترش پایگاه آمریکایی نزدیک به شهرک «صرین»

این پایگاه در شمال شهرک صرین واقع شده است. شامل باند فرودگاهی برای جنگنده و هواپیماهای باری است. یکی از بزرگترین پایگاه‌های آمریکا در سوریه است. اردوگاه نیروهای نظامی، هلی برن و یک مقر امدادرسانی لجستیکی در آن قرار دارد.

۱۲ پایگاه جدید در جنوب غرب منبج

این پایگاه، قبلا بسیار کوچک بود. پس از افزایش تنش در این منطقه، نیروهای آمریکایی آن را به شدت گسترش دادند. در ۲۸ کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده است.

۱۳- پایگاه جدید الاحداث «الدادات»

در نُه کیلومتری شهرک الدادات واقع شده است. طی دو سال گذشته، گسترش زیادی یافت. در هفده کیلومتری مرزهای ترکیه واقع شده است. مرکز اصلی شنود و جاسوسی نیروهیا آمریکایی است.

اما سایر پایگاه‌ها یا مقرهای آمریکا در سوریه عبارتست از: نخست؛ «التنف»: پایگاه مشترکی بین نیروهای انگلیسی و آمریکا و در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق قرار دارد. دوم؛ «ابو حجر» در نزدیکی میادین «الرمیلان». سوم؛ باند فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه. چهارم؛ پایگاه‌های نظامی کوچک با حدود پنجاه سرباز آمریکایی مانند «المالکیه» و «عین العرب» و «تل ابیض». پنجم؛ پایگاه «المبروکه» در نزدیکی مرزهای ترکیه با حضور ۱۰۰ سرباز آمریکایی.


باند ابو حجر

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.