اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خبرهای تایید نشده از ماجراجویی جدید آنکارا در شمال سوریه/ آیا تروریست‌ها با موشک‌های زمین به زمین به منطقه حساس «مصیاف» حمله کردند؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 21762
  • 02 مرداد 1398 - 1:28
خبرهای تایید نشده از ماجراجویی جدید آنکارا در شمال سوریه/ آیا تروریست‌ها با موشک‌های زمین به زمین به منطقه حساس «مصیاف» حمله کردند؟ + نقشه میدانی
برخی منابع خبری می گویند گروهک‌های تروریستی با موشک‌های زمین به زمین اهدایی ترکیه به مواضع نیروهای ارتش سوریه در غرب استان حماه حمله کردند.

برخی منابع خبری می گویند گروهک‌های تروریستی با موشک‌های زمین به زمین اهدایی ترکیه به مواضع نیروهای ارتش سوریه در غرب استان حماه حمله کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، شمال سوریه از نیمه دوم اردیبهشت امسال شاهد درگیری های سنگینی میان نیروهای سوری و عناصر گروهک های تروریستی است و بامداد روز دوشنبه، (سی و یکم تیرماه) تحولات در این محور وارد مرحله جدیدی شد.در درگیری های ۷۵ روز گذشته برخی رژیم ها و دولت های منطقه به ویژه ترکیه برای گروهک های تروریستی سنگ تمام گذاشتند و آنان را به انواع و اقسام تسلیحات مجهز کردند و حالا نیز برخی منابع خبری می گویند یک سلاح جدید در اختیار تروریست ها قرار گرفته است.

به گفته این منابع خبری، گروهک های تروریستی بامداد روز دوشنبه در مناطق اشغالی جنوب استان ادلب و شمال استان حماه از موشک های «زمین به زمین» اهدایی دولت ترکیه برای حمله به مواضع نیروهای سوری استفاده کردند.

آرشیو

یک منبع میدانی اعلام کرد: گروهک های تروریستی در دو ماه و نیم گذشته نه تنها مناطق جدیدی را به اشغال درنیاوردند بلکه بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت تصرف را از دست دادند و مسلح کردن آنان به موشک های زمین به زمین برای جبران شکست های سنگین است.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست ها در این حملات موشکی یا راکتی منطقه مهم و راهبردی «مصیاف» در غرب استان حماه را هدف قرار دادند، گفت: ترکیه با اهدای سلاح های جدید به تروریست ها درصدد است توازن قدرت را در مناطق شمالی سوریه تغییر دهد.

وی افزود: شهرک اشغالی «لطمانه» در فاصله حدود ۳۱ کیلومتری منطقه مصیاف واقع شده و نزدیک نقطه برای انجام حملات علیه نیروهای سوری به شمار می آید اما این مسئله فقط یک احتمال است چرا که امکان دارند موشک ها یا راکت ها از نقاط دورتری شلیک شده باشد.

این منبع میدانی با بیان این که گروهک تروریستی موسوم به «انصار التوحید» بیش از ۲۰ موشک یا راکت به منطقه «مصیاف» شلیک کرده است، گفت: تاکنون جزئیاتی از خسارت ها و تلفات این حملات در دسترس نیست.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه 

به گزارش اخبار جهادی، صبح رور یکشنبه (سی ام تیرماه) عناصر تروریستی از مناطق اشغالی «سطوح الدیر، بعربو و…» در جنوب استان ادلب، حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک «القصابیه» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه به سرعت متوجه تحرکات تروریست ها شدند و با پشتیبانی یگان موشکی، توپخانه و نیروی هوایی وارد عمل شدند و به حملات واکنش نشان دادند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را در حومه شهرک «القصابیه» به طور کامل دفع کنند؛ حداقل ۲۰ تن از تروریست ها  در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

براساس اخبار به دست آمده، در جریان درگیری ها خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی عناصر تروریستی وارد آمد و ۶ خودروی مجهز به دوشکا، خودروی نظامی و تانک آنان هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

به گزارش اخبار جهادی، در حمله به حومه شهرک «القصابیه»، تروریست های موسوم به «سپر فرات» که به صورت مستقیم از ترکیه حمایت می شود حضور داشتند اما با مقاومت نیروهای ارتش سوریه ناکام ماندند.

گروهک های تروریستی تاکنون ۴ مرتبه شانس خود را برای اشغال دوباره شهرک «القصابیه» در جنوب استان ادلب آزمایش کرده اند که در تمامی حملات با شکست روبه رو شده اند و به نتیجه ای نرسیده اند.

تروریست ها درصدد بودند با اشغال شهرک القصابیه، خود را به ورودی شمالی شهرک راهبردی کفرنبوده برسانند و همچنین نیروهای سوری را در شهرک های «قیروطیه، الحمیرات و …» تحت فشار بگذارند اما به هدف خود دست نیافتند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.