اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده ورود نیروهای ویژه آمریکایی با ۶۰ خودروی نظامی به استان الانبار عراق + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20909
  • 05 خرداد 1398 - 20:27
پشت پرده ورود نیروهای ویژه آمریکایی با ۶۰ خودروی نظامی به استان الانبار عراق + نقشه میدانی و عکس
گروهی جدید از نیروهای آمریکایی وارد عرق شده اند و به نظر می رسد واشنگتن برای بغداد نقشه های جدیدی را برنامه ریزی کرده است.

گروهی جدید از نیروهای آمریکایی وارد عرق شده اند و به نظر می رسد واشنگتن برای بغداد نقشه های جدیدی را برنامه ریزی کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، در روزهای اخیر کاروانی از نیروهای آمریکایی از طریق مرز اردن وارد خاک عراق (استان الانبار) شد و این خبر مورد توجه رسانه‌های منطقه قرار گرفت اما جزئیات بیشتری منتشر نشد.یک منبع میدانی به جزئیات ورود نیروهای آمریکایی به خاک عراق اشاره کرد و افزود: نیروهای آمریکایی از گذرگاه مرزی «طریبیل» در مرزهای مشترک با اردن وارد استان الانبار شدند.

این منبع میدانی با بیان اینکه این گذرگاه مرزی در جنوب غرب استان الانبار واقع شده است، گفت: نیروهای آمریکایی با ۶۰ خودروی نظامی وارد استان الانبار شدند و مقصد نهایی آنان پایگاه نظامی الاسد بود.

وی به گشت زنی نیروی هوایی آمریکا در آسمان غرب استان الانبار همزمان با ورود این کاروان به پایگاه نظامی الاسد خبر داد و افزود: پایگاه الاسد در نزدیکی مرزهای سوریه و غرب منطقه «هیت» در شمال استان الانبار عراق واقع شده است.

این منبع میدانی به انتقال تجهیزات و نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی الاسد به پایگاه نظامی الجبانیه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها درصدد هستند نیروهای بیشتری را به استان الانبار عراق انتقال دهند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا درصدد است نیروهای جدید را از طریق خاک اردن به عراق منتقل کند، افزود: انتقال نیروهای ویژه «مارینز» به پایگاه نظامی الاسد و الجبانیه (جنوب شرق شهر الرمادی) در اولویت قرر گرفته است.

در حال حاضر، حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند و به نظر می‌رسد واشنگتن برنامه ریزی و طرح‌های متعدد دیگری را برای نفوذ دوباره در این کشور پیش بینی و تدارک دیده است.

آمریکایی‌ها به بهانه افزایش تنش با تهران درصدد هستند نفوذ خود را دوباره در خاک عراق بیشتر کنند و روند تحولات میدانی نشان می‌دهد تحرکات آنان در ماه‌های گذشته در مناطق مرزی عراق و سوریه افزایش چشمگیری داشته است.

دولت آمریکا از افزایش نیروهای نظامی خود در عراق هدف دیگری را هم دنبال می‌کند و آن چیزی نیست جز به بن بست رساندن طرح ساخت جاده‌ای که کشورهای ایران – عراق – سوریه را به یکدیگر متصل می‌کند و در نهایت به دریای مدیترانه خواهد رسید.

همین مسئله باعث شده هیأت حاکمه آمریکا نیروهای نظامی خود را در عراق افزایش دهد و همچنین سناریوی نا امن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق را با تقویت مجدد عناصر تروریستی در دستور کار قرار دهد چرا که از نتایج اقتصادی طرح مشترک تهران – مدیترانه به شدت هراس دارد.

این جاده بسیار مهم و راهبردی می‌تواند شرق آسیا را به اروپا و آفریقا متصل می‌کند و به همین دلیل آمریکایی‌ها برای ناکام گذاشتن این طرح و اختلال در مذاکرات وارد عمل شده اند و همزمان نیروهای خود را در عراق بیشتر کرده اند.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم آمریکا طرح نا امن کردن مرزهای مشترک سوریه و عراق را با همراهی صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع منطقه از جمله عربستان و امارات در پیش گرفته و تلاش می‌کند از ادامه شکست‌های زنجیره‌ای در غرب آسیا جلوگیری کند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.