اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیروزی های بزرگ میدانی نیروهای یمنی در جنوب شرق استان البیضاء یمن/ بخش مهم و راهبردی «ذی نائم» از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شد + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20430
  • 08 اردیبهشت 1398 - 17:31
پیروزی های بزرگ میدانی نیروهای یمنی در جنوب شرق استان البیضاء یمن/ بخش مهم و راهبردی «ذی نائم» از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شد + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از چند روز درگیری سنگین در جنوب شرق استان البیضاء یمن موفق شدند به پیروزی های چشمگیری دست یابند.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از چند روز درگیری سنگین در جنوب شرق استان البیضاء یمن موفق شدند به پیروزی های چشمگیری دست یابند.

 به گزارش اخبار جهادی، جنوب شرق استان البیضاء یمن در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های سنگینی بوده و نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در عملیات‌های غافلگیرانه موفق شدند ضربات مهلکی را به نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی وارد آورند.یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در جنوب شرق استان البیضاء دنبال می‌کند، اعلام کرد: عملیات نیروهای یمنی در بخش «ذی نائم» در جریان است و نیروهای ائتلاف متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.

این منبع میدانی از شکسته شدن خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف در بخش «ذی نائم» خبر داد و گفت: نیروهای یمنی در جریان عملیات‌های مستمر موفق شدند مناطق را یکی پس از دیگری از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

وی به کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌ها اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی در مجموع عملیات‌ها در بخش «ذی نائم» حدود ۲۰ منطقه را به کنترل درآوردند و خسارت‌های سنگینی به نیروهای ائتلاف وارد کردند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای یمنی مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را هم به غنیمت گرفتند، گفت: با متواری شدن نیروهای ائتلاف و آزادسازی‌های صورت گرفته، بخش «ذی نائم» در جنوب شرق استان البیضاء به طور کامل پاکسازی شد.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان یمنی در جریان عملیات‌های مستمر روزهای اخیر موفق شدند مناطق مهم و راهبردی مانند کوه «حلموص» که بر مناطقی از بخش «ذی نائم» اشراف داشت را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مناطق مهمی دیگری از جمله «شبکه صباح، شبکه الدرعیا، روستای الدرعیا، صلواع و…» به کنترل نیروهای یمنی درآمدند و از لوث وجود نیروهای ائتلاف پاکسازی و آزاد شدند.

به گفته منابع میدانی، شماری از تروریست‌های داعش و القاعده در بخش «ذی نائم» حضور داشتند که در جریان درگیری‌ها کشته، زخمی یا از مناطق متواری شدند؛ رزمندگان یمنی با پاکسازی بخش «ذی نائم» خود را به همرزمانشان در بخش «الزاهر» رساندند.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله تلاش می‌کنند با تأمین امنیت مناطق جنوب شرق استان البیضاء و فراری دادن نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به سمت استان «ابین»بر مناطق مرکزی اشراف داشته باشند.

در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد مساحت استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و …» در کنترل نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است.

بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۵ درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الزاهر» در اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی است.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۲ درصد از خاک استان البیضاء شمال مناطق شمال غربی ازجمله حومه منطقه «الرداع وقیفه» در اشغال عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است و بازپس گیری این مناطق در اولویت نیروهای یمنی است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.