اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یک ژنرال سوری: موشک‌های استراتژیک سوریه می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد

  • کد خبر : 18701
  • 06 بهمن 1397 - 12:17
یک ژنرال سوری: موشک‌های استراتژیک سوریه می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد

یک کارشناس نظامی سوریه تأکید کرد موشک‌های راهبردی بالستیک سوریه طی سال‌های جنگ هیچ آسیبی ندیده و می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه رأی الیوم، سرتیپ رضا شریقی کارشناس مسائل نظامی اعلام کرد که توان موشکی سوریه به‌ویژه موشک‌های استراتژیک این کشور بدون زیان و در […]

یک کارشناس نظامی سوریه تأکید کرد موشک‌های راهبردی بالستیک سوریه طی سال‌های جنگ هیچ آسیبی ندیده و می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه رأی الیوم، سرتیپ رضا شریقی کارشناس مسائل نظامی اعلام کرد که توان موشکی سوریه به‌ویژه موشک‌های استراتژیک این کشور بدون زیان و در مواضع امن و محرمانه باقی مانده است.

سرتیپ شریقی اظهار داشت که فرماندهان نظامی سوریه پیش از این تلاش کرده‌اند ناوگان موشک‌های استراتژیک خود را در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در امنیت کامل نگهداری کنند و مانع دست‌اندازی مزدوران رژیم اسرائیل یعنی گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و سایر گروه‌های تروریستی به این موشک‌ها شوند.

پایگاه خبری اسپوتنیک در این رابطه نوشت که توان موشکی سوریه با قدرت بالا و انبارهای بزرگی که دارد، یکی از مهمترین خاستگاه‌های بازدارندگی این کشور در صورت بروز جنگ گسترده در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

شریقی در واکنش به سؤالی در خصوص نظریه بازدارندگی و تقابل احتمالی خاورمیانه تأکید کرد که ارتش عربی سوریه تلاش کرده قدرت اساسی بازدارندگی خود را طی سال‌های گذشته حفظ کند. از جمله شاخص‌های این قدرت، موشک‌های سوریه است که با تعداد کامل و تأثیرگذاری بالا به‌ویژه در بخش مربوط به موشک‌های استراتژیک باقی مانده و با وجود تلاش‌های گسترده دشمن اسرائیلی برای کشف آنها یا تلاش مزدوران اسرائیل برای تخریب این انبارها هیچ آسیبی ندیده است.

این کارشناس مسائل نظامی سوریه به پایگاه خبری اسپوتنیک گفت در واقع می‌توان گفت دشمن از دستیابی به انبارهای موشک‌های استراتژیک سوریه به‌سختی شکست خورده است. اسرائیل به‌خوبی می‌داند که جنگ امروز جنگ موشک‌ها و جنگ غافلگیری‌ها است و این نوع جنگ است که می‌تواند در صورت بروز چهره منطقه را به‌کلی تغییر دهد.

این کارشناس مسائل نظامی سوریه می‌افزاید که درگیری احتمالی به‌خلاف پیش‌بینی‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود. اسرائیلی‌ها طی سال‌های گذشته تلاش کردند سامانه‌های دفاع هوایی سوریه و قدرت دفاعی این کشور را تعطیل کنند و هواپیماهای جنگی این رژیم به‌راحتی بتواند در آسمان سوریه به‌پرواز درآیند. اسرائیلی‌ها همچنین به‌دنبال ایجاد گنبد آهنین متشکل از سامانه‌های پرتاب موشک‌های پاتریوت بودند تا بتوانند جلوی حملات موشک‌های سوریه به اراضی اشغالی را بگیرند.

وی می‌افزاید که بر اساس اطلاعات نظامی و میدانی موجود، این اطلاعات درست نیست و گنبد آهنین رژیم اسرائیل نخواهد توانست جلوی پرتاب موشک‌های سوریه را بگیرد و موشک‌های استراتژیک سوریه قادر به هدف قرار دادن مناطق مختلف در اراضی اشغالی خواهد بود. این موضوع علاوه بر توسعه تسلیحات مرتبط با سامانه‌های دفاع هوایی است که کیفیت آن افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

این ژنرال سوری که سابقه طولانی در درگیری با نیروهای اسرائیلی داشته و در جنگ اکتبر و مقابله با نظامیان رژیم اسرائیل در جنگ لبنان در سال ۱۹۸۲ نیز حضور داشته، تأکید می‌کند که مرحله آینده مرحله نابسامانی در منطقه خواهد بود و دیگر سوریه به‌تنهایی درگیر نیست، چرا که تقابل پروژه‌های مختلف در منطقه از پروژه نامشخص آمریکا گرفته تا پروژه وقیحانه ترکیه و طمع‌ورزی‌های این کشور در اراضی دیگران تا تلاش برای تغییر نام گروه‌های تروریستی تکفیری به گروه‌های معتدل و وارد کردن آنها در گفتگوهای سیاسی برای حل بحران در سوریه همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این‌ها پروژه رژیم‌های عربی که متمایل به غرب است و پروژه رژیم صهیونیستی نیز مطرح است که تلاش دارد سوریه را در منگنه قرار دهد.

وی در خصوص اهداف پشت‌پرده رژیم ‌صهیونیستی از تجاوزات مکرر اخیر صورت‌گرفته ضد سوریه می‌گوید: پروژه محور واشنگتن برای از بین بردن جریان‌های پیشرو در کشورهای عربی به‌ویژه کشورهایی طراحی شده بود که احتمال داشت در آینده اسرائیل را تهدید کنند. اهداف این پروژه خرابکارانه قرار بود تمام جریان‌های ملی و قومی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی را در بر گیرد.

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل چهارشنبه گذشته هشدار داد که اگر شورای امنیت تدابیری برای جلوگیری از تجاوز مکرر اسرائیل به خاک سوریه اتخاذ نکند، سوریه برای دفاع از خود در برابر این حملات به فرودگاه بین‌المللی دمشق، با حمله تلافی‌جویانه به فرودگاه تل‌آویو پاسخ خواهد داد.

وی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه گفت: گزارش نیکلای ملادینوف فرستاده سازمان ملل به منطقه خاورمیانه به‌عمد جنایات اسرائیل و اقدام‌های کوبنده آن را ضد ساکنان جولان اشغالی سوریه نادیده گرفته است.

الجعفری گفت: زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت تدابیر لازم را برای توقف تجاوزهای اسرائیل به خاک سوریه اتخاذ کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین تأکید کرد که بازگرداندن بلندی‌های جولان، حق قابل مذاکره نیست و مشمول مرور زمان نیز نخواهد شد و حق سوریه در این زمینه از بین نخواهد رفت. وی حملات و تجاوز اسرائیل علیه سوریه را ناشی از حمایت‌های همه‌جانبه و نامحدود برخی اعضای دائم شورای امنیت از این کشور و کوتاهی شورای امنیت در انجام وظایفش دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.