اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه در غرب درعا به خط دفاعی اصلی گروه هم‌پیمان با «داعش» رسید +نقشه

  • کد خبر : 15900
  • 05 مرداد 1397 - 17:29
ارتش سوریه در غرب درعا به خط دفاعی اصلی گروه هم‌پیمان با «داعش» رسید +نقشه

نیروهای سوری در ادامه عملیات خود برای پاکسازی منطقه حوض الیرموک توانستند منطقه «وادی صیصون» و سد «سحم الجولان» را آزاد کنند. به گزارش اخبار جهادی، گلوله‌باران موشکی و خمپاره‌ای علیه مواضعی که تحت اشغال گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -هم‌پیمان با داعش- در منطقه «حوض الیرموک» است، همچنان ادامه دارد. گروه موسوم به […]

نیروهای سوری در ادامه عملیات خود برای پاکسازی منطقه حوض الیرموک توانستند منطقه «وادی صیصون» و سد «سحم الجولان» را آزاد کنند.

به گزارش اخبار جهادی، گلوله‌باران موشکی و خمپاره‌ای علیه مواضعی که تحت اشغال گروه تروریستی «جیش خالد بن ولید» -هم‌پیمان با داعش- در منطقه «حوض الیرموک» است، همچنان ادامه دارد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- ضمن اذعان به پیشروی ارتش سوریه در این محور، درگیری بین ارتش و داعش را بسیار شدید گزارش کرد.


موقعیت منطقه تحت اشغال داعش در جنوب سوریه

دیدبان اعلام کرد که شکستهای داعش در این منطقه به سرعت در حال رقم خوردن است و نیروهای ارتش نیز در حال پیشروی هستند، ولی جزئیاتی درباره پیشرویهای نیروهای سوری منتشر نکرد.

این گروه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه علیه جیش خالد بن ولید در ریف غربی درعا (۲۸ تیرماه) تا کنون دستکم ۱۸۸ عنصر از این گروه کشته شده‌اند.

در همین راستا، گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» سوریه گزارش داد که در جریان عملیات ارتش سوریه در حوض الیرموک، نیروهای سوری امروز توانسته‌اند کنترل منطقه «وادی صیصون» و سد «سحم الجولان» را به دست گیرند.

صبح امروز دیدبان اعلام کرد که ارتش سوریه ۹۸% از مساحت استان درعا را به دست گرفته و فقط هفت شهرک و روستا در اشغال داعش قرار دارد(جزئیات بیشتر).


نقشه جنوب سوریه؛ اندازه بزرگتر

ارتش سوریه روز گذشته در همین محور موفق شد کنترل ارتفاعات راهبردی «الجموع»، شهرکهای «جلین، حیط، تسیل و سحم» و روستای «عدوان» را به دست گرفت.

ارتفاعات الجموع بر بسیاری از شهرکهای وادی الیرموک اشراف دارد و در واقع با تسلط ارتش سوریه بر این ارتفاعات، بیشتر شهرکهای تحت اشغال داعش از نظر نظامی ساقط شده به شمار می‌رود.

پایگاه خبری معارض عنب هم گزارش داد، نیروهای سوری امروز خود را به منطقه غرب سحم رسانده‌اند که در تماس با منطقه «العلان» است؛ منطقه‌ای که خط دفاعی بارز داعش به شمار می‌رود.

کشف مقر «کلاه سفیدها» در شمال غرب درعا

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ارتش سوریه در شهرک سحم الجولان (شمال غرب درعا) یک مقر متعلق به عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» را کشف و ضبط کرده است.

وی تأکید کرد که در داخل این مقر مین‌های ضد زره و بسته‌های خمپاره پیدا شده است.

چندی پیش منابع خبری اعلام کردند که ۸۰۰ عنصر کلاه سفید از جنوب سوریه وارد اراضی اشغالی و از آنجا وارد اردن شدند. در واقع کلاه سفیدها عناصری هستند که به ساخت فیلمهای ساختگی شیمیایی برای متهم کردن دولت سوریه شهرت دارند. البته این عناصر در پوششهای موسوم به حقوق بشری در سوریه فعالیت می‌کردند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.