اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خیال‌پردازی‌های بن‌سلمان برای شکست ایران؛ از انیمیشن «فتح تهران» تا نمایش کشتی‌کج جده!

  • کد خبر : 14525
  • 10 اردیبهشت 1397 - 11:17
خیال‌پردازی‌های بن‌سلمان برای شکست ایران؛ از انیمیشن «فتح تهران» تا نمایش کشتی‌کج جده!

کاربران سعودی در واکنش به مسابقات کشتی کج در جده و نمایش زشت و مضحک علیه ایران نوشته است سربازان ما در مرزهای جنوبی می‌جنگند، بن سلمان مجالس لهو و لعب و اباحه‌گری و فحشا را رواج می‌دهد. به گزارش اخبار جهادی،حدود پنج ماه پس از انیمیشن سعودی علیه ایران که در آن جنگ افروزی با […]

کاربران سعودی در واکنش به مسابقات کشتی کج در جده و نمایش زشت و مضحک علیه ایران نوشته است سربازان ما در مرزهای جنوبی می‌جنگند، بن سلمان مجالس لهو و لعب و اباحه‌گری و فحشا را رواج می‌دهد.

به گزارش اخبار جهادی،حدود پنج ماه پس از انیمیشن سعودی علیه ایران که در آن جنگ افروزی با جمهوری اسلامی ایران از نگاه رژیم سعودی به تصویر کشیده و در این جنگ “تمام عیار” خیالی همه زیر ساخت‌های ایران را به فرماندهی مستقیم محمد بن سلمان از بین برده و ظرف مدت کوتاهی وارد تهران می‌شود.  انیمیشنی که مدت‌ها سبب خنده و تمسخر حتی شهروندان عربستانی شد، نوبت به سناریوی کشتی‌کج رسید تا این بار پیروزی دیگری برای بن سلمان علیه ایران در یک کشتی کاملا نمایشی رقم بخورد و البته به گفته منابع سعودی، تنها برای پنج دقیقه حضور کشتی‌گیران مورد نظر بن سلمان، ۱۰ میلیون دلار از جیب مردم عربستان هزینه شده است تا خرج پهلوان‌بازی‌های بن سلمان شود.

یک فعال عربستانی در توئیتر در واکنش به برگزاری مسابقات کشتی‌ کج در جده نوشته است در حالی که سربازان ما در مرزهای جنوبی می‌جنگند، بن سلمان مجالس لهو و لعب و اباحه‌گری و فحشا را رواج می‌دهد.

واکنش این کاربر به مسابقات کشتی‌ کج بود  که برای اولین بار در عربستان از سوی حکومت این کشور برگزار شد و بیش از ۶۰ هزار سعودی از جمله زنان از نزدیک در ورزشگاه الجوهره جده به تماشای آن نشستند.

اما نکته عجیب این مسابقات، این بود که چند کشتی‌گیر با پرچم ایران بر روی رینگ حاضر شدند و  جنجال زیادی در عربستان به پا کرده و توجه فعالان در فضای مجازی را هم به دنبال داشته است، اینکه چند کشتی‌گیر با پرچم ایران در این ورزشگاه سعودی حاضر می‌شوند از یک سناریوی هدفمند دیگر حکومت سعودی علیه ایران حکایت می‌کند تا همه این افراد طبق این سناریو  درمقابل کشتی‌گیران سعودی شکست بخورند.

برخی کاربران از حضور پرچم ایران در این مسابقات آن هم در عربستان انتقاد کرده و برخی چنین برنامه‌ای را به نوعی خیال‌پردازی مقامات سعودی توصیف کرده‌اند.

یک کاربر عربستانی با عنوان “یزید الغامدی” در انتقاد از این نمایش جدید بن سلمان نوشته است یک فرد مرتبط با این مسابقات گفته است حکومت ابن سعود(بن سلمان) ۱۰ میلیون دلار به این کشتی‌گیران داده تا این صحنه زشت را علیه ایران به راه اندازند، تمام این صحنه‌سازی‌ها پنج دقیقه بیشتر طول نکشیده، یعنی هر کشتی‌گیر دقیقه‌ای یک میلیون دلار گرفته است، یعنی بیشتر از حقوقی که یک سرباز بیچاره سعودی طی ۲۰ سال در مرزهای جنوبی(با یمن) دریافت می‌کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به حضور کشتی‌گیران آمریکایی ایرانی‌تبار در این مسابقات نمایشی که یکی از آنها پرچم ایران را هم به دست گرفته است و بر اساس طرح هدفمند قبلی در مقابل کشتی‌گیر سعودی شکست می‌خورد به نقل از منابع سعودی آن را صحنه نمایشی و بیانگر غلبه ریاض بر ماجراجویی‌های تهران! توصیف کرده است.

اواخر فوریه گذشته بود که ترکی‌ آل الشیخ رئیس شورای اداره ورزش عربستان توافقی با “فینس مکماهن” رئیس موسسه بین‌المللی کشتی آزاد تفریحی(کشتی کج) برای برگزاری مسابقات کشتی کج به شکل انحصاری در عربستان به مدت ۱۰ سال امضا کرده بود. ‌آل الشیخ که مشاور بن سلمان هم به شمار می‌رود، در مسابقات نمایشی جده ضیافت شامی را برای آمریکایی‌های شرکت کننده ترتیب داد که این ضیافت پرهزینه سبب بروز بحث و جدل در میان سعودی‌ها شده است.

خیال‌پردازی‌های بن سلمان در برابر  ایران تمامی ندارد

آذر سال ۱۳۹۶ بود که پخش انیمیشنی از سوی سعودی‌ها علیه ایران سر و صدای زیادی به پا کرده بود، حاکمان عربستان که در جنگ‌های واقعی که خود در منطقه طی یک دهه اخیر در راستای خدمت به اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی شعله‌ور کرده‌اند، هیچ دستاوردی جز شکست نداشته‌‌اند، با روی آوردن به انیمیشن‌سازی تلاش کرده‌اند تا در فضای مجازی و کارتونی ایران را شکست دهند و عقده‌های حقارت خود را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند.

در آن انیمیشن خیالی، جنگ با جمهوری اسلامی ایران از نگاه سعودی به تصویر کشیده شده و در این جنگ “تمام عیار” خیالی همه زیر ساخت‌های ایران را به فرماندهی مستقیم محمد بن سلمان از بین برده و ظرف مدت کوتاهی وارد تهران می‌شود.  انیمیشنی که مدت‌ها سبب خنده و تمسخر حتی شهروندان عربستانی شد.

در این انیمیشن خیالی سعودی‌ها، ابتدا نیروی دریایی ایران از بین رفته، بعد موشک‌های ایرانی مورد هدف قرار می‌گیرد و پس از آن نیروگاه هسته‌ای بوشهر و فرودگاه مهرآباد از بین می‌روند و بعد از آن نیروهای عربستانی به آزادی آمده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند!از نکات جالبی که در این انیمیشن به نمایش در آمده بود، دستگیری سردار قاسم سلیمانی بودکه توسط نیروهای نظامی سعودی انجام شد،‌ حکومت سعودی در حالی این انیمیشن مضحک را منتشر کرده بود که اکنون بیش از سه سال  است در جنگ علیه مردم یمن که سلاح‌های ابتدایی در اختیار دارند هیچ دستاوردی را کسب نکرده و بارها در فیلم‌های منتشر شده شاهد فرار نظامیان سراپا مسلح سعودی از دست رزمندگان یمنی بوده‌ایم.

در این انیمیشن که تماماً به زبان انگلیسی! بوده و انتقادات زیادی را در جهان عرب به همراه داشته، همه سلاح‌های به کار گرفته شده از سوی عربستان آمریکایی و فرانسوی است، در حالیکه در فضای واقعی به علت پیشرفته بودن این تسلیحات، کارشناسان نظامی آمریکایی و فرانسوی و حتی خلبانان مصری آنها را هدایت می‌کنند.

عربستان در حالی باران موشکی ایران را در این  انیمیشن بی اثر  کرده بود که در فضای واقعی،  برای هدف قرار دادن یک موشک ابتدایی یمنی بیش از ۶ موشک پاتریوت شلیک شد و در آخر هم مشخص نشد که موشک، مورد هدف قرار گرفت یا نه.

قسمت پایانی این ماجرا به استقبال مردم ایران از نظامیان سعودی در میدان آزادی پرداخته که کپی برداری از رفتار مردم عراق در قبال نظامیان آمریکایی بوده و نشانگر عمق نا آشنایی آنها با جامعه ایران است.

چنین تحرکاتی از سوی سعودی‌ها نشان دهنده عمق تنگنا و ورطه‌ای است که این رژیم در منطقه به سبب ماجراجویی‌ها و همراهی کورکورانه با طرح‌های خطرناک آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی علیه ملت‌های مسلمان منطقه گرفتار شده، رژیمی که از نظر ترامپ فقط تا زمانی که بتوان آن را دوشید و پول‌های بادآورده آن را خرج کاریابی برای جوانان آمریکایی کرد، ارزش حمایت دارد و اگر این حمایت‌ها قطع شود،‌ این رژیم سرکوبگر به راحتی سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.