اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سقوط تمامی خطوط مرزی عفرین/ ارتباط ترکیه از شمال شرق استان حلب تا شمال غرب استان ادلب برقرار شد/ فاصله نیروهای ارتش ترکیه با شهر عفرین چند کیلومتر است؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13974
  • 09 اسفند 1396 - 17:07
سقوط تمامی خطوط مرزی عفرین/ ارتباط ترکیه از شمال شرق استان حلب تا شمال غرب استان ادلب برقرار شد/ فاصله نیروهای ارتش ترکیه با شهر عفرین چند کیلومتر است؟ + نقشه میدانی و تصاویر

عملیات همه جانبه از چندین محور علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری جبهه‌النصره در غوطه شرقی دمشق آغاز شد. به گزارش اخبار جهادی،تحولات میدانی سوریه در شمال استان حلب در روزهای گذشته به پیشروی های گسترده ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات ختم شد و با سقوط کمربندی مرزی شمال تا غرب عفرین، وضعیت برای شبه نظامیان […]

عملیات همه جانبه از چندین محور علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری جبهه‌النصره در غوطه شرقی دمشق آغاز شد.

به گزارش اخبار جهادی،تحولات میدانی سوریه در شمال استان حلب در روزهای گذشته به پیشروی های گسترده ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات ختم شد و با سقوط کمربندی مرزی شمال تا غرب عفرین، وضعیت برای شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی به شدت سخت شد.

اگرچه شبه نظامیان کُرد در روزهای گذشته تلاش فراوانی کردند تا مانع از پیشروی ها شوند یا حداقل نیروهای متجاوز را از مناطق تازه اشغال شده عقب برانند اما تحولات در میدان نبرد تغییر محسوسی نداشت و طرف مقابل موفق به تثبیت مواضع شد.

نیروهای ارتش ترکیه

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی دقایقی قبل با پشتیبانی جنگنده ها و توپخانه توانستند تمامی مناطق مرزی را در غرب و جنوب غرب منطقه «الشیح حدید» اشغال کنند تا تمامی خطوط مرزی عفرین به طور کامل سقوط کند.

با اشغال تمامی مناطق مرزی در شمال استان حلب (عفرین)، ارتباط  ارتش ترکیه از شهر «جرابلس» در شمال شرق حلب با منطقه «اطمه» در شمال غرب استان ادلب به طور کامل برقرار شد.

**نقشه میدانی تحولات عفرین**

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر فاصله نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی با شهر عفرین از محور شمالی به ۲۲ کیلومتر کاهش پیدا کرده است و فاصله از محور جنوبی هم حدود ۲۰ کیلومتر است.

در محورهای غرب و شرق هم وضعیت برای نیروهای شبه نظامی کُرد خطرناک تر شده و نیروهای ارتش ترکیه با شهر عفرین فاصله چندانی ندارند؛ فاصله در محورهای شرقی و غربی به ترتیب ۱۲ و ۱۸ کیلومتر است.

**نقشه میدانی تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

شبه نظامیان کُرد در ۲۴ ساعت گذشته ضد حملاتی را هم علیه نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی و پس از درگیری سنگین توانستند ۷ تن از نیروهای اشغالگر را در روستاهای «سناره و انقله» (جنوب منطقه الشیخ حدید) از پای درآورند.

از روستای شمال غرب منطقه «جندیرس» هم خبر می رسد، شبه نظامیان کُرد در یک عملیات دقیق توانستند پایگاه ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در روستای «هیکجه» هدف قرار دهند. در جریان این حملات ۲۰ تن از نیروهای متجاوز کشته و زخمی شدند.

پایگاه نظامی ارتش ترکیه

در محور جنوبی منطقه «راجو» هم نیروهای شبه نظامی کُرد در حملاتی غافلگیرانه دو خودروی زرهی و نظامی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در روستای «مسکنه» منهدم کردند که منجر به کشته شدن تمامی سرنشینان شد.

نیروهای دفاع مردمی هم پس از درگیری های سنگین در حومه منطقه «شرا» موفق شدند با عقب راندن نیروهای اشغالگر، روستای «اوامر» را به کنترل خود در بیاورند؛ درگیری ها در حومه این روستان همچنان در جریان است.

نیروهای کُرد

به گزارش اخبار جهادی، حملات جنگنده های ارتش ترکیه ادامه دارد و در ساعات گذشته مناطق مختلفی از جمله «جندیرس، راجو، شرا  و…» هدف قرار گرفته شدند؛ در نتیجه این حملات ۵ تن از شهروندان در روستای «الریحانیه» (حومه جندیرس) جان باختند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در روزهای گذشته خسارت های سنگینی را متحمل شدند و یک کاروان نظامی جدید شامل ۴۰ خودروی نظامی و زرهی به منطقه مرزی «کلیس» اعزام شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.