اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

معرفی تروریست‌های موسوم به سپر فرات در عملیات شاخه زیتون/ دستاورد میدانی ۳۰ هزار تروریست در عفرین پس از ۴۵ روز عملیات + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13950
  • 07 اسفند 1396 - 13:21
معرفی تروریست‌های موسوم به سپر فرات در عملیات شاخه زیتون/ دستاورد میدانی ۳۰ هزار تروریست در عفرین پس از ۴۵ روز عملیات + نقشه میدانی و تصاویر

آوارگی دهها هزار نفر، جان باختن حدود ۲۰۰ نفر، مجروح شدن بیش از ۴۷۰ نفر، نابودی و تخریب صدها خانه، مدرسه، مسجد، مراکز درمانی فقط بخشی از نتایج عملیات شاخه زیتون اردوغان در شمال استان حلب است. به گزارش اخبار جهادی،تجاوز نظامی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد چهل و […]

آوارگی دهها هزار نفر، جان باختن حدود ۲۰۰ نفر، مجروح شدن بیش از ۴۷۰ نفر، نابودی و تخریب صدها خانه، مدرسه، مسجد، مراکز درمانی فقط بخشی از نتایج عملیات شاخه زیتون اردوغان در شمال استان حلب است.

به گزارش اخبار جهادی،تجاوز نظامی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد چهل و پنجمین روز شده و تاکنون نزدیک به ۸۰ نقطه در شهرستان عفرین به اشغال درآمده است.

آوارگی دهها هزار نفر، جان باختن  حدود ۲۰۰ نفر، مجروح شدن بیش از ۴۷۰ نفر، نابودی و تخریب صدها خانه، مدرسه، مسجد، مراکز درمانی و خدماتی فقط بخشی از نتایج عملیات شاخه زیتون  اردوغان در  شمال استان حلب سوریه است.

**تروریست‌های سپر فرات، همپیمان ارتش ترکیه در تجاوز به عفرین هستند**

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در شروع عملیات اعلام کردند که در مدت بسیار کوتاه عفرین را به اشغال خود در می آورند و در مرحله دوم به سمت شهر منبج حرکت می کنند اما  مقاومت شبه نظامیان کُرد و ورود نیروهای دفاع مردمی سوریه به مناطق درگیری، معادلات را در شمال استان حلب ۱۸۰ درجه تغییر داد.

در روزهای نخست عملیات شاخه زیتون، نیروهای ارتش ترکیه با رجزخوانی های تو خالی اردوغان در خطوط مقدم جنگ حضوری چشمگیری داشتند اما زمانی که با مقاومت شبه نظامیان کُرد روبه رو شدند و تلفات قابل توجه ای به آنان وارد آمد، ترجیج دادند بیشتر نقش پشتیبانی را در میدان نبرد ایفا کنند.

**نیروهای تروریست مورد حمایت ارتش ترکیه در تجاوز به عفرین**

در حال حاضر، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات که تعداد آنان به حدود ۳۰ هزار نفر می رسد به دستور رئیس جمهور ترکیه در خط مقدم جنگ مستقر شده اند و همین مسئله خسارت های سنگینی را به آنان وارد کرده است.

**نقشه میدانی عفرین**

در ۶ هفته گذشته سوالات مختلف در خصوص گروه های تروریستی شرکت کننده در عملیات شاخه زیتون مطرح شده که در ذیل به تعدادی از این پرسش ها پاسخ داده می شود:

تروریست های موسوم به سپر فرات در عملیات شاخه زیتون به ۴ گروه تقسیم شده اند؛

– گروه نخست: تیپ های «سمرقند – الشمال – المنتصرباالله – محمد الفاتح – احرار الشرقیه – جیش الاحفاد»

– گروه دوم : تیپ های «طلطان عثمان – المغاویر – الصفوه – السلطان مراد – الحمزه – ثوار الجزیره – هنگ پنجم – المعتصم»

– گروه سوم: تیپ های «احرار الشام  – صقور الشام – ۵۱ – جبهه الشامیه – تجمع فاستقم- جیش الاسلام – هنگ المصطفی»

– گروه چهارم: تیپ های «جیش النخبه – فیلق الشام – السلطان سلیمان – صقور شمال»

**نیروهای مورد حمایت ارتش ترکیه**

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی از محورهای «الباب – اعزاز، شمال استان ادلب و غرب استان حلب (دیر سمعان و اطمه و…) در عملیات شاحه زیتون شرکت دارند و وظیفه عقب راندن نیروهای دفاع مردمی  و شبه نظامیان کُرد را برعهده دارند.

بخش دیگری از عناصر تروریستی در مناطق مرز مشترک عفرین و استان هاتای ترکیه مستقر هستند و  مسئولیت پیشروی را برعهده دارند؛ در مجموع ۹۰ درصد حجم  عملیات در شمال استان حلب بر دوش گروه های تروریستی است.

**نقشه میدانی عفرین**

حملات هوایی، توپخانه ای و موشکی هم در حین انجام عملیات به نیروهای ارتش ترکیه واگذار شده است؛ نیروهای ارتش ترکیه در این جنگ فقط پس از اشغال مناطق جدید در خطوط مقدم ظاهر می شوند تا کنترل نقطه تصرف شده را در دست گیرند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در ۴۳ روز گذشته خسارت های سنگینی را متحمل شدند؛ در جریان درگیری ها تاکنون ۴۴۵ تروریست کشته  حدود ۴۰۰ نفر هم زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.