اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش جبهه النصره برای فاجعه‌آفرینی در مرکز پایتخت سوریه ناکام ماند/ ۴ شهید و ۵۱ زخمی در حملات خمپاره‌ای ساعات گذشته به مرکز دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13947
  • 07 اسفند 1396 - 13:18
تلاش جبهه النصره برای فاجعه‌آفرینی در مرکز پایتخت سوریه ناکام ماند/ ۴ شهید و ۵۱ زخمی در حملات خمپاره‌ای ساعات گذشته به مرکز دمشق + نقشه میدانی و تصاویر

عناصر تروریستی در ساعات گذشته ۲۷ خمپاره به سمت مناطق مسکونی محله های مرکزی شهر دمشق از جمله «ضاحیه الاسد» شلیک کردند که خسارت های سنگینی را برجای گذاشت. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب شرقی و باز پس گیری مناطق «حوش الصالحیه، النشابیه و حزرما»، […]

عناصر تروریستی در ساعات گذشته ۲۷ خمپاره به سمت مناطق مسکونی محله های مرکزی شهر دمشق از جمله «ضاحیه الاسد» شلیک کردند که خسارت های سنگینی را برجای گذاشت.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب شرقی و باز پس گیری مناطق «حوش الصالحیه، النشابیه و حزرما»، درگیری ها در غرب منطقه الزریقیه ادامه دارد.

گروه تروریستی جبهه النصره که از پیشروی محسوس نیروهای جبهه مقاومت به وحشت افتاده، حملاتی را  با هدف فشار برای توقف عملیات نیروهای ارتش سوریه از محله «جوبر» آغاز کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره درصدد بودند با حملات غافلگیرانه خود را از محله «جوبر» به محله القابون در نزدیکی مرکز شهر دمشق برسانند و با نا امن کردن پایتخت، موازنه قدرت را با سود خود تغییر دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات تروریست های جبهه النصره اشاره کرد و گفت: عناصر تروریستی در گام نخست یک خودروی انتحاری را از محله جوبر با چندین تُن مواد منفجره به سوی محله القابون فرستادند.

وی با بیان این که تروریست ها تلاش کردند این خودروی انتحاری را در محله القابون منفجر کنند، افزود: نیروهای گارد ریاست جمهوری مستقر در منطقه توانستند خودروی انتحاری را قبل از رسیدن به مکان پیش بینی شده شناسایی و منهدم کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: خودروی انتحاری با سرعت بسیار بالا از طریق خیابان اصلی در حال نزدیک شدن به ایستگاه دفاعی نیروهای سوری که به سرعت توسط دوشکا هدف قرار گرفته شد و لحظاتی بعد منفجر شد.

وی با بیان این که شدت انفجار خودروی انتحاری بسیار بالا بود، گفت: مردم در نزدیکی مرکز دمشق انفجار خودروی انتحاری را احساس کردند و خوشبختانه آسیبی به نیروهای سوری و شهروندان وارد نشد.

به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از عناصر تروریستی درصدد بودند پس از انفجار خودروی انتحاری در میان نیروهای سوری از فرصت سوء استفاده کنند و همزمان خود را به مسجد «الغفران» در محله القابون برسانند.

براساس اعلام منابع میدانی، اگر خودروی انتحاری در میان نیروهای سوری منفجر می شد، فرصت برای فاجعه آفرینی تروریست ها در نزدیکی مرکز شهر دمشق (محله القابون) فراهم می آمد اما با هوشیاری نیروهای گارد ریاست جمهوری این حمله در همان گام نخست خنثی شد.

محله بسیار مهم القابون در شمال شرق شهر پایتخت سوریه واقع شده و با مرکز شهر  دمشق فقط ۴ کیلومتر فاصله دارد؛ این محله دروازه شمالی برای ورود به پایتخت به شمار می آید و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.

القابون همچنین نقطه اتصال خیابان‌های اصلی و مهم شهر دمشق با مناطق حومه  (غوطه شرقی) محسوب می شود؛ بزرگراه سریع السیر «دمشق – حمص» هم از این محله القابون می‌گذرد.

عناصر تروریستی در ساعات گذشته ۲۷ خمپاره به سمت مناطق مسکونی محله های مرکزی شهر دمشق از جمله «ضاحیه الاسد» شلیک کردند که خسارت های سنگینی را برجای گذاشت؛ در این حملات ۴ تن از شهروندان شهید و ۵۱ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.