اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دژ مستحکم جبهه النصره در حومه غربی پایتخت سوریه فرو ریخت/ امنیت پس از ۵ سال به شاهراه ارتباطی جنوب غرب دمشق بازگشت + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13432
  • 07 دی 1396 - 10:04
دژ مستحکم جبهه النصره در حومه غربی پایتخت سوریه فرو ریخت/ امنیت پس از ۵ سال به شاهراه ارتباطی جنوب غرب دمشق بازگشت + نقشه میدانی

پاکسازی جنوب غرب استان دمشق به معنای بازگشت امنیت به حومه غربی پایتخت و مرزهای لبنان است. به گزارش اخبار جهادی، پس از ۷۰ روز درگیری سنگین در جنوب غرب استان دمشق، عناصر تروریستی جبهه النصره با تنگ تر شدن حلقه محاصره در نهایت اعلام کردند برای تسلیم شدن و خروج از منطقه آماده  هستند. یک […]

پاکسازی جنوب غرب استان دمشق به معنای بازگشت امنیت به حومه غربی پایتخت و مرزهای لبنان است.

به گزارش اخبار جهادی، پس از ۷۰ روز درگیری سنگین در جنوب غرب استان دمشق، عناصر تروریستی جبهه النصره با تنگ تر شدن حلقه محاصره در نهایت اعلام کردند برای تسلیم شدن و خروج از منطقه آماده  هستند.

یک منبع میدانی خبر تن دادن عناصر تروریستی را به شروط جبهه مقاومت تایید کرد و افزود: تروریست ها اعلام کرده اند که سلاح خود را بر زمین می گذارند و جنوب غرب استان دمشق را به طور کامل تخلیه می کنند.

این منبع میدانی از توقف عملیات نیروهای جبهه مقاومت در جنوب غرب استان دمشق خبر داد و گفت: در گام نخست توافق به دست آمده، عناصر تروریستی در شهرک های «بیت تیما، بیت سایر و کفرحور» تسلیم شدند.

وی با بیان این که تا ساعاتی دیگر اتوبوس هایی برای انتقال تروریست ها وارد این سه شهرک می شوند، افزود: عناصر تروریستی تسلیم شده با تحویل مناطق اشغالی به استان ادلب منتقل خواهند شد.

به گزارش اخبار جهادی، ساعتی قبل هم عناصر تروریستی مرحله دوم توافق را اجرایی کردند و با تخلیه شهرک «مغرالمیر» به سوی مزارع «بیت جن» عقب نشینی کردند؛ همزمان نیروهای مقاومت هم وارد شهرک «مغرالمیر» شدند.

براساس توافق به دست آمده، عناصر تروریستی تا پایان روز امروز ( پنجشنبه) فرصت دارند با بر زمین گذاشتن سلاح خود، مزارع و شهرک بیت جن را هم تخلیه کنند و به سوی استان ادلب یا درعا منتقل شوند.

در صورتی که توافق به دست آمده به طور کامل اجرا شود، جنوب غرب استان دمشق پس از ۵ سال اشغال به کنترل نیروهای جبهه مقاومت در می آید و رویای رژیم صهیونیستی برای اتصال جولان اشغالی به استان دمشق بر باد خواهد رفت. با بازگشت امنیت به جنوب غرب استان دمشق، تعداد قابل توجه ای از نیروهای عملیاتی این امکان را به دست می‌آورند به سایر جبهه های نبرد منتقل شوند.

جنوب غرب استان دمشق یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود که از شرق با شهر دمشق، از غرب با مرزهای لبنان و جولان اشغالی، از جنوب غرب با استان قنیطره و از جنوب با استان درعا ارتباط دارد.

پاکسازی جنوب غرب استان دمشق همچنین به معنای بازگشت امنیت به حومه غربی پایتخت و مرزهای لبنان است؛ از سویی دیگر با آزادسازی این مناطق، راه برای تامین امنیت استان قنیطره مرزهای مشترک با جولان اشغالی هم باز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.