اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات حملات ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای کُرد در شمال غرب استان حلب؛ استقرار یگان‌های زرهی ارتش ترکیه و آماده باش نیروهای کُرد در شمال سوریه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12977
  • 09 آذر 1396 - 12:28
جزئیات حملات ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای کُرد در شمال غرب استان حلب؛ استقرار یگان‌های زرهی ارتش ترکیه و آماده باش نیروهای کُرد در شمال سوریه + نقشه میدانی

با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه و درگیری های پراکنده، نیروهای کرد در شهر «عفرین» و مرزهای مشترک با ترکیه به حالت آماده باش درآمده اند تا در به هرگونه حمله نیروهای نظامی ترکیه واکنش نشان دهند. به گزارش اخبار جهادی، خبرها از شمال سوریه حاکیست، مواضع نیروهای کرد در منطقه «بلبله» توسط یگان توپخانه ارتش […]

با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه و درگیری های پراکنده، نیروهای کرد در شهر «عفرین» و مرزهای مشترک با ترکیه به حالت آماده باش درآمده اند تا در به هرگونه حمله نیروهای نظامی ترکیه واکنش نشان دهند.

به گزارش اخبار جهادی، خبرها از شمال سوریه حاکیست، مواضع نیروهای کرد در منطقه «بلبله» توسط یگان توپخانه ارتش ترکیه هدف قرار گرفت؛ این حملات خمپاره ای در حومه روستای « توبال» در شمال غرب استان حلب و مناطق مرزی مشترک با ترکیه صورت گرفت.

پس از حملات خمپاره ای، نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای کرد با یکدیگر درگیر شدند؛ در جریان این درگیری ها که حدود یک ساعت ادامه داشت تعدادی از نیروهای طرفین کشته و زخمی شدند؛ تاکنون آمار دقیقی در خصوص تلفات نیروهای ارتش ترکیه و کرد اعلام نشده است.

تصویری از نیروهای ارتش ترکیه

از منطقه « شرا» در نزدیکی مرزهای مشترک هم خبر می رسد، یگان توپخانه ارتش ترکیه در چندین مرحله مواضع نیروهای کرد را در روستاهای «اکدامی، دیکماداش، مرعناز، عین دقنه و یازیباع» هدف قرار داد؛ در جریان این حملات خسارت های مالی قابل توجه ای به روستاهای کردنشین وارد شد.

یک منبع میدانی از هدف قرار گرفتن شدن مواضع نیروهای کرد در ارتفاعات «قسطل و علقینه» خبر داد و گفت: در منطقه « شیراوا» هم توپخانه ارتش ترکیه به شدت نیروهای کرد را در مناطق « قلعه سمعان و باصوفان» هدف قرار داد.

ارتفاعات « بارین، بدرخان و باشور» در حومه منطقه « جندریسه» مناطق دیگری به شمار می آینده که هدف حملات نیروهای ارتش ترکیه قرار گرفت؛ خبرها حاکیست، ارتش ترکیه تعداد زیادی تانک، نفربر و سکوی پرتاب حمپاره به را به نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه اعزام کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه  و درگیری های پراکنده، نیروهای کرد در شهر «عفرین» و مرزهای مشترک با ترکیه به حالت آماده باش درآمده اند تا در به هرگونه حمله نیروهای نظامی ترکیه واکنش نشان دهند.

تصویری از یک پهپاد ارتش ترکیه درحال انجام عملیات شناسایی

از سویی دیگر، پهپادهای ارتش ترکیه که از صبح امروز در آسمان مناطق مرزی مشترک در شمال غرب استان حلب به پروازه درآمده اند همچنان تحرکات نیروهای کرد را در تمامی محورها از جمله شهر راهبردی عفرین رصد می کنند.

حملات علیه مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه در حالی انجام گرفته که پیشتر وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده بود، عملیات برای تصرف مناطق کردنشین در شمال غرب استان حلب در دستور کار قرار گرفته است.

نیروهای کرد

دولت ترکیه، نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه را خطری بزرگ برای خود تلقی می کند و اعلام کرده: حضور این نیروها یک تهدید جدی برای شعله ورکردن درگیری ها در جنوب ترکیه به شمار می‌آید و این مسئله غیر قابل تحمل است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.