اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروی دریایی ارتش بزرگترین ناو آموزشی غرب آسیا را می‌سازد+مشخصات

  • کد خبر : 12955
  • 08 آذر 1396 - 10:19
نیروی دریایی ارتش بزرگترین ناو آموزشی غرب آسیا را می‌سازد+مشخصات

جانشین فرمانده کل ارتش از دستاوردهای جدید نداجا رونمایی کرد. به گزارش اخبار جهادی، صبح امروز با حضور امیر محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی تجهیزات جدید ساخت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا در محل ستاد این نیرو رونمایی شد. در زیر به معرفی برخی از […]

جانشین فرمانده کل ارتش از دستاوردهای جدید نداجا رونمایی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، صبح امروز با حضور امیر محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی تجهیزات جدید ساخت سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا در محل ستاد این نیرو رونمایی شد. در زیر به معرفی برخی از این پروژه‌ها می‌پردازیم:

* پروژه مرصاد: 

طراحی و ساخت سامانه جامع آزمایشگر اژدرهای سبک زیرسطحی. این سامانه قابلیت آزمایش و بررسی صحت عملکرد کلیه اجزای الکترونیکی و الکتریکی اژدر را ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که قبل از ارسال اژدر به یگان‌های شناور نیاز است تا صحت عملکرد اجزای آن بررسی و تایید شود که در گذشته این عمل با نزدیک به ۷۰ درصد و به وسیله دستگاه‌های آنالوگ انجام می‌گرفت که باعث اتلاف زمان در حدود ۴۸ ساعت، هزینه و ریسک بالاتری نسبت به روش جدید در عملکرد اژدر می‌شد که با ساخت آزمایشگر، فرایند آزمایش صحت‌سنجی به صورت ۱۰۰ درصد و با بازه زمانی بسیار کوتاه در حدود ۲ ساعت و درنتیجه صرفه اقتصادی و همچنین قابلیت اعتماد بالا شده است.

* اتوپایلوت دیجیتال: 

طراحی و ساخت هدایت‌کننده دیجیتال براساس دانش روز. اتوپایلوت مهمترین بخش سیستم هدایت، کنترل و ناوبری اژدر بوده که از لحظه پرتاب از یگان حامل تا برخورد و انهدام هدف وظیفه هدایت و کنترل اژدر را برعهده دارد. اتوپایلوت دیجیتال ضمن صرفه اقتصادی نسبت به انواع آنالوگ دارای قابلیت برنامه‌ریزی‌های متعدد به منظور ایجاد روش‌های نوین در کشف و انهدام اهداف زیرسطحی است.

* سوخت بومی موتور احتراقی اژدرها: 

طراحی و ساخت سوخت اتوفیول که این سوخت به عنوان منبع تولید انرژی در اژدرهای احتراقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

* پروژه دماوند: 

طراحی یک فروند قایق بدون سرنشین با قابلیت کنترل از راه دور و مجهز به انواع تجهیزات ضدجنگ‌های الکترونیک و صوتی زیرآبی.

* ناو آموزشی خلیج فارس: 

طراحی بومی و مهندسی بزرگترین ناو آموزشی غرب آسیا به طول ۱۳۵ متر و عرض ۱۶ متر که با بهره‌گیری از انواع تجهیزات مدرن علاوه بر امکان دفاع از خود توانایی آموزش ۲۳۰ نفر دانش‌آموز و دانشجوی دانشکده‌های علوم دریایی نظامی و غیر نظامی را به صورت همزمان دارد.

* پوشش‌های نانویی: 

استفاده از فناوری نانو جهت پوشش‌دهی مناسب انواع سازه، تجهیزات، مخازن و بدنه شناورهای سطحی و زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی.

* آزمایشگر موشک رعد: 

این سامانه با قابلیت آزمایش همه بخش‌های الکترونیک، مگاترونیک و رادیویی موشک رعد ضمن تعیین اشکال احتمالی و اطمینان از عملکرد موشک تمامی مراحل و زمانبندی قسمت‌های مختلف را از لحظه پرتاب رهگیری و اثابت به هدف آزمایش می‌کند.

* پروژه نقش: 

شبیه‌سازی جنگ به منظور افزایش مهارت کارکنان یگان‌های شناور رزمی و اجرای انواع سناریوهای تاکتیکی در حین نبرد طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.