اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استفاده آل‌خلیفه از ۲۱ روش برای شکنجه زندانیان

  • کد خبر : 12526
  • 10 آبان 1396 - 10:37
استفاده آل‌خلیفه از ۲۱ روش برای شکنجه زندانیان

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که تاکنون ۲۱ روش شناسایی شده است که رژیم آل خلیفه از آن برای شکنجه زندانیان اندیشه در بحرین بهره برداری می کند. به گزارش اخبار جهادی،تحولات بحرین به تازگی وارد فاز جدیدی شده است. نظامیان رژیم آل خلیفه فاز سرکوب ها علیه غیرنظامیان و انقلابیون را به […]

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که تاکنون ۲۱ روش شناسایی شده است که رژیم آل خلیفه از آن برای شکنجه زندانیان اندیشه در بحرین بهره برداری می کند.

به گزارش اخبار جهادی،تحولات بحرین به تازگی وارد فاز جدیدی شده است. نظامیان رژیم آل خلیفه فاز سرکوب ها علیه غیرنظامیان و انقلابیون را به طور بی‌سابقه‌ای تشدید کرده اند. در همین ارتباط گفتگویی را با «باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، انجام شده است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

*گزارش های زیادی در خصوص شکنجه زندانیان سیاسی بحرینی منتشر شده است. اهداف رژیم آل خلیفه از دامن زدن به شکنجه زندانیان سیاسی چیست؟  

تاکنون ۲۱ روش شناسایی شده اند که رژیم آل خلیفه به وسیله آنها اقدام به شکنجه زندانیان سیاسی در بند خود می کند. رژیم آل خلیفه زندانیان را از بدیهی ترین حقوق خود محروم کرده است. حتی آن دسته از زندانیان که بیمار هستند، توسط آل خلیفه مغفول واقع شده و به وضعیت جسمانی آنها به هیچ وجه رسیدگی نمی شود. در واقع، آل خلیفه با هدف اعمال فشارهای گسترده بر زندانیان اندیشه، چنین اقدامات خصمانه ای انجام می دهد.

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ زندانی بحرینی در بند آل خلیفه با خطرات جدی مواجه هستند. سرنوشت آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد. این مسأله نشان می دهد که چرا آل خلیفه از بازدید کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در بحرین نگران و هراسان است. در هیچ نقطه از جهان همچون آل خلیفه با زندانیان برخورد نمی شود. زندانیان نیز طبق قانون باید از حقوقی برخوردار باشند که هیچیک از آنها در بحرین رعایت نمی شود.

آل خلیفه تنها برای به نمایش گذاشتن چهره ای مثبت از خود در نزد جامعه جهانی، برخی قوانین در تعامل با زندانیان را رعایت می کند که البته این قوانین خیلی مهم و سرنوشت ساز نیستند. درحال حاضر هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت زندانیان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه صورت نگرفته و به نظر می رسد که در آینده نیز صورت نخواهد گرفت.

*یکی از عواملی که رژیم آل خلیفه را برآن داشته تا به شکنجه زندانیان بحرینی بپردازد، متوقف ساختن انقلاب بحرین و انقلابیون این کشور است. به نظر شما آیا شکنجه زندانیان سیاسی موجب دست کشیدن مردم از انقلابشان شده است؟  

شکنجه زندانیان سیاسی در بحرین توسط رژیم آل خلیفه هیچ معنایی جز اینکه این رژیم به دنبال انتقام جویی از انقلابیون است، ندارد. رژیم آل خلیفه زندانیان سیاسی را دستمایه انتقام از انقلابیون بحرینی قرار داده است. دستگاه قضایی بحرین نیز در راستای اجرای اهداف شوم آل خلیفه عمل می کند. مجازات؛ تنها راهکار آل خلیفه برای برخورد با انقلابیون بحرینی است؛ راهکاری که البته تاکنون به نتیجه مورد دلخواه آنها نرسیده است.

دستگاه قضایی بحرین هیچ اقدامی برای مجازات عاملان جنایت های گسترده علیه انقلابیون و زندانیان بحرینی انجام نداده و نمی دهد. تمامی کسانی که مرتکب این جنایت ها شده اند، از بند قانون گریخته اند و دادگاه های آل خلیفه نیز به سراغ آنها نرفته اند. عناصر امنیتی یکی از طرف های شرکت کننده در جنایت ها علیه انقلابیون بحرینی و زندانیان سیاسی هستند. با این حال، هیچیک از آنها توسط قانون حاکم بر بحرین، محاکمه نشده اند.

*نقش جامعه جهانی در قبال تحولات بحرین را چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما نباید جامعه جهانی موضعی بهتر از موضع کنونی اش در قبال تحولات بحرین اتخاذ می کرد؟ در این میان، آیا کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل به مسئولیت های سنگین خود در قبال تحولات بحرین و وضعیت حقوق بشر در این کشور عمل کرده است؟  

واقعیت این است که مؤسسات و نهادهای حقوق بشری بین المللی مانند کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد شکایت های مختلفی را در خصوص روند شکنجه های مختلف علیه انقلابیون و زندانیان بحرینی دریافت کرده اند. برخی از نهادهای حقوق بشری نیز هم اکنون به دنبال فعالسازی راه هایی هستند که از طریق آنها بتوان عوامل جنایت های کنونی در بحرین را محاکمه کرد.

در خصوص مواضع جامعه جهانی نیز موضع ما مشخص و واضح است. ما خواستار آن هستیم که کشورهای مختلف موضعی قاطعانه و جدی در قبال حکام بحرینی اتخاذ کرده تا مانع از تداوم روند کنونی در بحرین شوند. موضع ما این است که جامعه جهانی باید فشارها برای آزادسازی زندانیان اندیشه در بحرین را آغاز کند. این خواسته ما از جامعه جهانی است. ما خواستار همراهی جامعه جهانی با درد و رنج های ملت بحرین هستیم.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.