اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا محمود عباس، غزه را «منطقه شورشی» اعلام می‌کند؟

  • کد خبر : 9233
  • 25 خرداد 1396 - 15:58
آیا محمود عباس، غزه را «منطقه شورشی» اعلام می‌کند؟

یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان در حال بررسی «اعلام غزه به عنوان منطقه شورشی» است. به گزارش اخبار جهادی ،در زمانیکه شماری از سران حماس از دوحه (پایتخت قطر) اخراج شده‌اند و آمریکا و اسرائیل از لبنان خواسته‌اند که سران حماس را میزبانی نکند، روزنامه‌ «اسرائیل هیوم» در گزارشی اعلام کرد «محمود […]

یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان در حال بررسی «اعلام غزه به عنوان منطقه شورشی» است.

به گزارش اخبار جهادی ،در زمانیکه شماری از سران حماس از دوحه (پایتخت قطر) اخراج شده‌اند و آمریکا و اسرائیل از لبنان خواسته‌اند که سران حماس را میزبانی نکند، روزنامه‌ «اسرائیل هیوم» در گزارشی اعلام کرد «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امکان اعلام نوار غزه به عنوان «منطقه شورشی» را بررسی می‌کند.

این روزنامه به نقل از شخصی که آن را مسئول عالی‌رتبه فلسطینی اعلام کرده، نوشت: این تصمیم «سلاح روز قیامت» است و با هدف اعمال فشار بر حماس(که ۱۰ سال است کنترل نوار غزه را در دست دارد) برای بازگردادن مسئولیت کنترل نوار غزه به تشکیلات خودگردان صورت می‌گیرد.

در ادامه این گزارش که حاکی از آغاز فشارهای همه‌جانبه به جنبش حماس از دوحه تا غزه است، آمده، اگر عباس این تصمیم را نهایی کند در نوار غزه حالت فوق‌العاده اعلام خواهد شد و بر اساس دستور ابومازن، حماس جنبشی اعلام می‌شود که فعالیت آن ممنوع است، دارایی‌ها و املاکش مصادره، دستور بازداشت اعضا و رهبرانش صادر خواهد شد و پرداخت حقوق کارمندان آن در نوار غزه متوقف می‌شود.

همچنین محمود عباس برای منحل کردن شورای قانونگذاری (پارلمان فلسطین) و غیرقانونی اعلام کردن آن به دادگاه عالی فلسطین خواهد رفت و مصونیت پارلمانی اعضای آن لغو خواهد شد و به تبع آن دولت فعلی منحل و در مرحله اضطراری دولت موقت تشکیل خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است این تصمیم عباس تاثیرات بلندمدت نیز خواهد داشت و فشاری بر آمریکا، اتحادیه اروپا، اسرائیل، مصر ، اردن و دیگر کشورها وارد خواهد کرد تا در راستای حل سیاسی نزاع فلسطینی-اسرائیلی گام برداند.

 منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.