اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فراز و فرود خلافت ابوبکر البغدادی؛ داعش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود

  • کد خبر : 9168
  • 22 خرداد 1396 - 22:24
فراز و فرود خلافت ابوبکر البغدادی؛ داعش به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود

پیروزی های روزهای گذشته نیروهای مقاومت علیه گروه‌ داعش در عراق و سوریه بیش از هر زمانی فروپاشی کامل سازمان های تروریستی در عراق و سوریه را سرعت بخشید. قریب به چند سال پیش و درست در چنین ایامی گروه داعش با حمله به شهر موصل و با اندک مقاومت نیروهای دولتی کنترل این شهر را […]

پیروزی های روزهای گذشته نیروهای مقاومت علیه گروه‌ داعش در عراق و سوریه بیش از هر زمانی فروپاشی کامل سازمان های تروریستی در عراق و سوریه را سرعت بخشید.

قریب به چند سال پیش و درست در چنین ایامی گروه داعش با حمله به شهر موصل و با اندک مقاومت نیروهای دولتی کنترل این شهر را به دست گرفت و خیلی زود حکومت وحشت و ترور خود در عراق را اعلام و موصل را مرکز آن معرفی کرد و تأکید کرد که در پی گسترش خلافت خود به سراسر عراق و سوریه است.
داعش موصل
با ورود داعش به شهر موصل و به‌دست‌گرفتن تمام دستگاه‌های اداری و سازمانهای دولتی شهر بیش از نیم میلیون نفراز اهالی این شهر از ترس عناصر تروریستی داعش که هم‌اکنون یکی از بی‌رحم‌ترین عناصر تروریستی در جهان هستند، خانه‌های خود را ترک کردند و آواره شدند؛ داعش پس از موصل به تاخت‌وتاز خود در عراق و همچنین سوریه ادامه می‌داد و علی‌رغم مقاومت نیروهای نظامی این کشور‌ها روزبه‌روز قلمرو خود را بیشتر گسترش می‌داد و انسان های بی‌گناه بیشتری را با ماشین ترور خود با وحشیانه‌ترین شکل ممکن نابود می‌کرد.
داعش در موصل
اما خیلی زود یگانهای مردمی و نیروهای مقاومت منطقه به پشتیبانی از نیروهای نظامی این دوکشور شتافتند و سرعت پیشروی های این نیروی شیطان‌صفت را متوقف کردند؛ داعش با پشتیبانی آشکار نظامی و مالی کشورهای متخاصم و تروریست‌پرور شناخته‌شده عزم کرده بود تا نقشه شوم اربابانش برای منطقه را اجرایی کند و کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری به آشوب و پس از تجزیه و فروپاشی کامل بکشاند؛ با پیشروی داعش در خاک عراق و سوریه هر روز یک گروه تروریستی با پشتبانی دولت های مرتجع منطقه اعلام موجودیت می‌کرد و به سرعت لوله تفنگ های خود را به سمت مردم سوریه و عراق و نیروهای نظامی این کشور‌ها نشانه می‌رفتند و شلیک می‌کردند تا چشم‌انداز آینده این دو کشور و کل خاورمیانه هرروز تیره‌تر شود، پیروزی های پی‌درپی داعش چنان بود که گویی مقاومت و پایداری در برابر آن معنایی ندارد.
داعش در موصل
با توقف پیشروی های داعش در عراق و سوریه و و کمکهای نظامی و مستشاری نیروهای مقاومت در منطقه اعتماد به‌نفس نیروهای دولتی و مردمی عراق و سوریه افزایش یافت به گونه‌ای که آزادسازی تمام مناطق تحت اشغال داعش چه در سوریه و چه در عراق را در دستور کار خود قرار دادند.
ابوبکر البغدادی
با مقاومت نیروهای نظامی این دو کشور و پایداری و جنگندگی و جانفشانی یگان های مردمی و نیروهای مقاومت حاضر در عراق و سوریه و همچنین مبارزه نظامی مستقیم روسیه علیه داعش روند بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال از داعش و دیگر گروهک های تروریستی سرعت بیشتری پیدا کرد.
عملیات مول
با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در پاییز ۹۵ و پیشروی های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت د. رخاک سوریه، داعش و گروهک های تروریستی با تحمیل تلفات سنگین نظامی روزبه‌روز از مناطق اشغالی به عقب رانده می‌شدند.
داعش در عراق
پس از آزادسازی شهر حلب در سوریه که یکی از راهبردی‌‎ترین پیروزیهای نیروهای مقاومت در مبارزه پیگیرشان علیه تروریسم در منطقه بود، در روزهای گذشته نیز نیروهای مقاومت و ضد داعش پیروزیهای راهبردی و بی‌سابقه‌ای را در عراق و سوریه به دست آوردند که بیش از هر زمانی الان باید کاملا مطمئن بود که شیرازه سازمانی گروه داعش و دیگر گروهک های تروریستی در هم شکسته است و در روز‌ها و هفته‌های آینده باید نابودی کامل این سازمان ترور و جرثومه فساد در منطقه را به نظاره بشینیم.
هفته گذشته رهبری یگان های مردمی حشد الشعبی  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به زودی عملیاتی را برای آزادسازی و امن‌کردن کل مرزهای عراق با سوریه را آغاز خواهد کرد که در صورت موفقیت این عملیات، مناطق تحت کنترل تروریستهای داعش را به نصف کاهش و همچنین قدرت مانور و کمک های پشتیبانی آن‌ها را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.
حشدالشعبی
«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر و از فرماندهان حشدالشعبی اوایل هفته جاری اعلام کرد که نیروهای حشدالشعبی در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش به مرز سوریه رسیدند.
قاسم سلیمانی
ارتش سوریه نیز با پشتیبانی نیروهای مقاومت برای نخستین بار پس از عقب‌نشینی بهار ۲۰۱۵ پرچم کشور سوریه را در مناطق مرزی سوریه و عراق به اهتزار درآورد.
ارتش عراق
ملاقات یگان های مردمی و نیروهای نظامی عراق و سوریه در مرزهای دو کشور و پاکسازی این مناطق از لوث تروریست های داعشی از این جهت حائز اهمیت است که از سویی موجب قطع مسیر تدارکاتی نیروهای داعش مستقر در عراق با سوریه شده و از سویی دیگر طرح اخیر دولت آمریکا برای مسدود کردن مسیر زمینی دسترسی دو کشور عراق و سوریه با یکدیگر را با شکست مواجه کرده است.
در پی این پیروزی راهبردی فرماندهی کل ارتش سوریه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این پیروزی نقطه عطفی راهبردی در جنگ علیه تروریسم و سکوی پرشی برای گسترش عملیات نظامی در منطقه «بادیه» درمرزهای جنوب‌شرقی سوریه و همراه با دوستان عراقی‌مان خواهد بود.
مرز عراق
همزمان با این پیروزی راهبردی یگانهای مردمی عراق و ارتش سوریه و نیروهای مقاومت علیه تروریسم در منطقه، نیروهای کُرد سوریه موسوم به  نیروهای دموکراتیک سوریه نیز که به صورت مستقل و با پشتیبانی ائتلاف به اصطلاح ائتلاف جهانی ضد داعش قصد دارد  داعش را از مقر اصلی و پایتخت خودخوانده‌اش در کشور سوریه یعنی شهر الرقه خارج کند، در روزهای گذشته اعلام کرد که سد دفاعی داعش را در شهر الرقه را در هم شکسته و توانسته مناطقی از شهر را به کنترل خود درآورد؛ بنا به گزارش ها نیروهای کُرد هم‌اکنون منطقه «رومانیا»، منطقه شرقی «مشلب» و منطقه «الصباحیه» شهر الرقه را در کنترل خود دارند و درگیری ها برای بازپس‌گیری کل شهر ادامه دارد و عقب‌نشینی‌های داعش در این شهر آغاز شده‌است.
نیروهای دموکراتیک سوریه
نفس گروه داعش در موصل نیز به شماره افتاده است، نیروهای عراقی روز شنبه منطقه «الزنجیلی» موصل را آزاد کردند و درگیری‌ها در منطقه «الشفا» موصل موجب به هلاکت رسیدن شمار زیادی از عناصر داعشی شد و بخش عظیمی از تجهیزات جنگی تروریست‌ها نیز منهدم گردید؛ دو منطقه مذکور جزء آخرین مناطق تحت اشغال داعش در بخش غربی موصل بودند.
ارتش عراق
آنگونه که فرماندهان عراقی و ائتلاف آمریکایی گزارش داده‌اند هم‌اکنون تنها ۱۰۰۰ داعشی در بافت قدیم موصل باقی مانده است.
منبع:میزان
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.