اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین وضعیت مرزهای مشترک عراق، سوریه و اردن/ آمریکا تلاش می‌کند تا مرز التنف در کنترل نیروهای سوری قرار نگیرد

  • کد خبر : 9027
  • 20 خرداد 1396 - 9:08
آخرین وضعیت مرزهای مشترک عراق، سوریه و اردن/ آمریکا تلاش می‌کند تا مرز التنف در کنترل نیروهای سوری قرار نگیرد

یک منبع آگاه وابسته به نیروهای وطنی سوریه، به تشریح آخرین وضعیت میدانی مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن پرداخت. یک منبع آگاه وابسته به نیروهای دفاع وطنی سوریه درباره آخرین وضعیت مرز مشترک سه کشور عراق، سوریه و اردن اظهار داشت : گذرگاه التنف سوریه که نیروهای سوری خود را به نزدیکی آن […]

یک منبع آگاه وابسته به نیروهای وطنی سوریه، به تشریح آخرین وضعیت میدانی مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن پرداخت.

یک منبع آگاه وابسته به نیروهای دفاع وطنی سوریه درباره آخرین وضعیت مرز مشترک سه کشور عراق، سوریه و اردن اظهار داشت : گذرگاه التنف سوریه که نیروهای سوری خود را به نزدیکی آن رساندند، با گذرگاه الولید در شهر الرطبه استان الانبار هم مرز است .

وی با اشاره به اینکه گذرگاه الولید با کشورهای سوریه، اردن و عربستان مرز مشترک دارد، یادآور شد : گذرگاه الولید عراق در ماه اگوست سال ۲۰۱۶ یعنی ده ماه پیش توسط عشایر اهل سنت الانبار معروف به (صقور الصحراء) عقاب های بیابان که با دولت عراق نیز همکاری می‌کنند آزاد شد، به‌علاوه گذرگاه الولید ۴۴۰ کیلومتر با شهر الرمادی مرکز استان الانبار و ۵۶۰ کیلومتر با بغداد فاصله دارد.

این منبع آگاه افزود: داعش برای بازگرداندن ناامنی به این گذرگاه بسیار تلاش کرد و آخرین حمله تروریستها به گذرگاه الولید نیز روز نهم آوریل گذشته یعنی دو ماه قبل بود که در آن حمله ناکام ، نیروهای عشایر الانبار توانستند سه خودروی بمب گذاری شده داعش را منهدم و چهار تن از عوامل انتحاری را به هلاکت برسانند.

وی درباره آخرین وضعیت این گذرگاه و مرزهای عراق و سوریه عنوان داشت : امنیت گذرگاه الولید در حال حاضر بعهده عشایر اهل سنت است و قرار است پس از آزادی سه شهر القائم(نقطه مقابل گذرگاه البوکمال سوریه)، عانه و الراوه در استان الانبار ، تامین امنیت این گذرگاه به گارد مرزی ارتش عراق تحویل داده شود.

 در نیروهای دفاع وطنی سوریه تاکید کرد: در حال حاضر در نقطه مقابل گذرگاه التنف سوریه یعنی الولید، نیروهای مردمی عراق مسئولیت خاصی ندارند و فقط در تلاش هستند تا پس از آزادی نقاط مرزی استان نینوا با کشور سوریه، خود را به گذرگاه القائم در مرز گذرگاه البوکمال سوریه برسانند.

وی با بیان اینکه مرز عراق با سوریه ۶۰۷ کیلومتر است که داعش چهارصد کیلومتر آن را از سال ۲۰۱۴ اشغال کرده گفت : نیروهای مردمی طی دو هفته گذشته ۵۵ کیلومتر از مناطق مرزی اشغال شده را آزاد کردند و اکنون ۳۴۵ کیلومتر هم‌چنان در اشغال داعش است.

این منبع آگاه تاکید کرد : هدف بعدی نیروهای مردمی، آزادی دو شهر تلعفر و المحلبیه در استان نینوى است تا پس از آن عملیاتهای خود را به سمت استان الانبار و گذرگاه القائم منتقل کنند.

وی درباره مرزهای زمینی عراق و سوریه اظهار داشت : عراق و سوریه سه مرز زمینی رسمی دارند؛ گذرگاه ربیعه که طرف سوری آن گذرگاه یعربیه بوده و این گذرگاه هم اکنون تحت کنترل نیروهای کرد عراقی قرار دارد. دومین گذرگاه القائم بوده که در مقابل گذرگاه البوکمال سوریه قرار داشته و هم‌چنان در اشغال داعش است و الولید نیز سومین گذرگاه رسمی عراق است که در برابر التنف قرار داشته و هم‌اکنون در کنترل عشایر اهل سنت حامی دولت عراق است.

این منبع آگاه پیرامون وضعیت مرز اردن و سوریه گفت : مرز الولید به سوریه و اردن متصل است که در بخش عراقی آن، ارتش و عشایر اهل سنت حضور دارند و در طرف سوری نیز نیروهای آمریکایی مستقر هستند، سه هفته قبل دو گردان از نیروهای مقاومت عراقی مستقر در سوریه (گردانهای سیدالشهداء و امام علی(ع) ) قصد ورود به مرز عراق را داشتند اما مواضع آنها از سوی نیروهای آمریکایی بمباران شد.

وی در پایان تصریح کرد: آمریکا تلاش دارد که مرز التنف سوریه، در کنترل نیروهای سوری قرار نگیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.