اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«مرکز مأموریت ایران»؛ سازمانی جدید در سیا با مأموریت ویژه جاسوسی از ایران

  • کد خبر : 8851
  • 13 خرداد 1396 - 10:50
«مرکز مأموریت ایران»؛ سازمانی جدید در سیا با مأموریت ویژه جاسوسی از ایران

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اقدامی که نشان‌دهنده رویکرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران است، سازمانی را با مأموریت ویژه گردآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به ایران راه‌اندازی کرده است.  به گزارش اخبار جهادی ،سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اقدامی که نشان‌دهنده رویکرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران است، سازمانی را […]

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اقدامی که نشان‌دهنده رویکرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران است، سازمانی را با مأموریت ویژه گردآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به ایران راه‌اندازی کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی ،سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اقدامی که نشان‌دهنده رویکرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران است، سازمانی را با مأموریت ویژه گردآوری و تحلیل اطلاعات مربوط به ایران راه‌اندازی کرده است.

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند سازمان جدید به نام «مرکز مأموریت ایران» قرار است تحلیلگران، پرسنل عملیاتی و متخصصان سیا را برای انجام مأموریت‌هایی از جمله عملیات مخفیانه در ایران گردهم بیاورد.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، این مرکز از این لحاظ شباهت زیادی به «مرکز مأموریت کره» دارد که سیا ماه گذشته تشکیل آن را با هدف تحت نظر قرار دادن تلاش‌های کره شمالی برای ساخت موشک‌های هسته‌ای دور برد تشکیل داد.

«سیا» علناً تشکیل این سازمان را اعلام نکرده و به درخواست وال‌استریت‌ژورنال برای اظهارنظر درباره آن پاسخ نداده است.

«مایک پامپئو»، رئیس جدید «سیا» از جمله سیاستمداران بسیار تندرو در خصوص ایران است و این کشور را تهدیدی عمده علیه منافع آمریکا می‌بیند. وی در ماه «آوریل»، در اولین اظهارات علنی بعد از به دست گرفتن تصدی «سیا» مدعی شد که ایران پس از حصول توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ توانمندی‌های خود برای عمل ضد منافع آمریکا را تقویت کرده است.

سیا قبلاً هم برای تحلیل اطلاعات مربوط به ایران تحلیلگران و پرسنل خود را در مرکزی به نام «خانه پارسی» گرد هم جمع می‌کرد، اما تبدیل کردن «مرکز مأموریت ایران» به سازمانی متمایز و جداگانه اقدامی است که نشان می‌دهد کاخ سفید و سیا اهمیت ایران را از لحاظ فعالیت‌های جاسوسی ارتقا داده‌اند.

مارک لونثال، از مقام‌های ارشد سابق در سیا می‌گوید که مرکز جدید را نباید به منزله هم‌نوا شدن سیا با عناصر افراطی در دولت ترامپ تعبیر کرد، بلکه باید آن را تلاشی دانست که هدف آن گردهم آوردن تمامی کارشناسان مسائل ایران در یک مکان است- از جاسوسانی که اطلاعات را گردآوری می‌کنند تا تحلیلگرانی که آن اطلاعات را تفسیر می‌کنند.

وی گفت: «ما می‌دانیم که با تجمیع گردآورندگان اطلاعات و تحلیلگران آنها می‌توان به تفسیری بهتر در خصوص مسائلی نظیر تروریسم و سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کرد. در غیر صورت، این مرکز عبارت خواهد بود از مکانی که در آن متخصصان امور ایران با متخصصانی دیگر در همین حوزه صحبت می‌کنند و این چیزی نیست که ما دنبال آن باشیم.»

«پامپئو»، هدایت سازمان جدید را به دست یک افسر اطلاعاتی باسابقه به نام «مایکل دی‌‌آندرا» سپرده که قبلاً وظیفه نظارت بر حملات مرگبار پهپادی سیا را به عهده داشته است.

انتصاب او به این سمت را روز جمعه روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد. نیویورک‌تایمز انتصاب «آندرا» به عنوان مدیر بخش عملیات‌های ایران را اولین نشانه مهم از تلاش «ترامپ» برای ادامه رویکرد سخت‌گیرانه در قبال ایران، مطابق با وعده‌هایش در دوران تبلیغات انتخاباتی دانسته است.

نیویورک‌تایمز نوشت: «ایران یکی از اهداف سخت برای سیا بوده است. این سازمان به دلیل باز نبودن سفارت آمریکا در ایران دسترسی به شدت محدودی به این کشور دارد، ضمن اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی ایران تقریباً چهار دهه را صرف تلاش برای مقابله با اقدامات جاسوسی و عملیات‌های مخفیانه آمریکا کرده‌اند.»

وال‌استریت‌ژورنال نوشته تلاش برای دسترسی به «مایکل دی‌آندرا» ناکام مانده و سیا درباره مسائل مربوط به پرسنل خود اظهارنظر نمی‌کند.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.