اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلفات سنگین داعش در دیرالزور و آغاز نبرد ارتش در غوطه/ آزادسازی شهرک‌های «الوضحه و الحایط»در شمال سوریه

  • کد خبر : 8748
  • 09 خرداد 1396 - 19:20
تلفات سنگین داعش در دیرالزور و آغاز نبرد ارتش در غوطه/ آزادسازی شهرک‌های «الوضحه و الحایط»در شمال سوریه

منابع سوری از تلفات و خسارت‌های سنگین گروه تروریستی داعش در حومه دیرالزور و آغاز عمیات ارتش در غوطه شرقی و آزادسازی چند منطقه دیگر در حومه شرقی حلب خبر دادند. نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی در غوطه شرقی را از امروز برای آزادسازی شهرک «حوش الصالحیه» در عمق غوطه آغاز کردند. یک فرمانده میدانی در […]

منابع سوری از تلفات و خسارت‌های سنگین گروه تروریستی داعش در حومه دیرالزور و آغاز عمیات ارتش در غوطه شرقی و آزادسازی چند منطقه دیگر در حومه شرقی حلب خبر دادند.

نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی در غوطه شرقی را از امروز برای آزادسازی شهرک «حوش الصالحیه» در عمق غوطه آغاز کردند.

یک فرمانده میدانی در این زمینه گفت: ارتش سوریه دست به تحرک جدیدی در حومه شرقی دمشق زد و به سمت مزارع الزریقیه پیشروی کرد که این تحرکات در چارچوب تلاش برای ورود به شهرک حوش الصالحیه در عمق غوطه و آزادسازی آن قلمداد می‌شود.

وی افزود : نیروهای ارتش سوریه مزارع جنوبی شهرک حوش الضواهره را در چارچوب عملیات نظامی آزادسازی آن از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند که در نتیجه آن، ۱۱ تروریست باند جیش‌الاسلام به هلاکت رسیدند، عملیات ارتش که از امروز آغاز شده همچنان ادامه دارد.

در شمال سوریه نیز خبرنگار تسنیم در حلب گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه شهرک‌های «الوضحه و الحایط» در شمال شهر مسکنه در حومه شرقی حلب را آزاد کردند تا تمام روستاها و شهرک‌های شمال مسکنه پس از متلاشی شدن آخرین باندهای داعشی پاکسازی شده و در کنترل کامل ارتش قرار گیرد.

خبر دیگر اینکه بر اساس گزارش رسانه‌های حامی تروریست‌ها،‌ ۵۰ نفر از زندان جبهه النصره در منطقه ابوالضهور در حومه شرقی ادلب فرار کردند، این رسانه‌ها به هویت افراد فراری اشاره نکرده‌‌اند.

پیوستن برزه به مناطق کاملا امن و عاری از تروریسم

روز گذشته،‌ چهارمین و آخرین گروه از تروریست‌های مسلح محله «برزه» در شمال شرقی دمشق، این منطقه را تخلیه کرده و به ادلب رفتند که به مهمترین اقامتگاه گروه‌های تروریستی و وابستگان آنها تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، آخرین گروه از افراد مسلح شامل ۴۰۰ نفر از محله برزه اخراج شدند تا به این ترتیب، برزه به عنوان یک منطقه کاملا عاری و خالی از تروریسم معرفی شود.

البته برخی از افراد مسلح تمایل داشتند به زندگی عادی برگشته و اوضاعشان ساماندهی شود.

خبر دیگر  اینکه نیروهای ارتش سوریه روز گذشته ایستگاه قطار «مسکنه» را آزاد کردند تا در یک و نیم کیلومتری این شهر به عنوان آخرین مقر گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حلب قرار گیرند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین روستاها و شهرک‌های «رأس العین، وادی الموالح، مستریحه، رمضانیه، طعوسات، خربه الذیب، خربه حسون، شیحه و العبس» و کارخانه شکر و مزرعه بزرگ شمال مسکنه را آزاد کردند.

در شرق سوریه هم جنگنده‌‌های ارتش، مقرها و تجمعات تروریست‌های داعشی را در روستای الحسینیه در شمال دیرالزور و مرکز غلات در جاده دیرالزور به الحسکه بمباران کردند که در نتیجه آن خسارت‌ها و تلفات سنگین به تکفیری‌ها وارد شد، نیروهای ارتش هم حملات تروریست‌های داعشی به منطقه تل بروک را دفع کردند.

از حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه به پیشروی خود در صحرای شرقی  ادامه می‌دهند و چند موضع و نقطه جدید از جمله گردان موشکی را آزاد کردند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.