اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شهرهای بزرگ اروپا در تیررس حملات تروریستی داعش

  • کد خبر : 8536
  • 04 خرداد 1396 - 10:03
شهرهای بزرگ اروپا در تیررس حملات تروریستی داعش

حمله تروریستی چند روز پیش داعش به منچستر در انگلیس از واقعیت‌های مهم و خطرناکی حکایت دارد مبنی بر اینکه این گروه تروریستی با تغییر تاکتیک هجومی خود شهرهای اروپایی را در تیررس حملات خود قرار داده است.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه رای الیوم، حمله تروریستی چند روز پیش داعش به منچستر در […]

حمله تروریستی چند روز پیش داعش به منچستر در انگلیس از واقعیت‌های مهم و خطرناکی حکایت دارد مبنی بر اینکه این گروه تروریستی با تغییر تاکتیک هجومی خود شهرهای اروپایی را در تیررس حملات خود قرار داده است.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه رای الیوم، حمله تروریستی چند روز پیش داعش به منچستر در انگلیس از واقعیت های مهم و خطرناکی حکایت دارد مبنی بر اینکه این گروه تروریستی با تغییر تاکتیک هجومی خود نقشه حمله به شهرهای بزرگ اروپایی را در سر دارد.

در فاصله کمتر از دو ماه داعش عملیات تروریستی دیگری را در انگلیس به اجرا در آورد با این تفاوت که خطر عملیات تروریستی در منچستر در مقایسه با حمله قبلی بسیار بیشتر  بوده و پیام هایی را در دل خود جا داده است.

در این عملیات یک فرد انتحاری خود را در نزدیک سالن کنسرت ۲۱ هزار نفری منفجر کرد که جان باختن ۲۳ نفر و مجروح شدن دهها نفر را به دنبال داشت و اگر عامل این حمله می توانست به داخل سالن راه یابد، تلفات این حمله ده برابر می شد.

سه نکته قابل ملاحظه در حمله تروریستی منچستر

با نگاهی گذرا به اطلاعاتی که از این عملیات انتحاری در درست است و با توجه به اینکه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، می توان به سه نکته مهم در این خصوص اشاره کرد:

اول: داعش برای جبران از دست دادن مناطق تحت اشغال خود در عراق و در نزدیکی موصل که در اختیار ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی قرار گرفته است در حال افزایش عملیات تروریستی خود در غرب است.

انتقال تروریست‌های داعش از  مرحله زیرگرفتن قربانیان به عملیات انتحاری

دوم: به نظر می رسد داعش بار دیگر عملیات انتحاری خود را از سر گرفته و به استفاده از سلاح گرم متوسل شده است تا از این راه تلفات جانی هرچه بیشتری را بر جا بگذارد، آن هم در حالی که حدود دو سال اعضای داعش در عملیات خود از کامیون و خودرو  استفاده کرده و به زیر گرفتن قربانیان متوسل می شدند، بنابر این بازگشت به عملیات انتحاری بیانگر تحول وحشتناک و خطرناک در راهبرد و تاکتیک داعش است.

داعش به دنبال سر و صدای رسانه‌ای

سوم: داعش ترجیح می داد پایتخت های بزرگ مانند لندن، پاریس، بروکسل و یا برلین را هدف قرار دهد تا به این ترتیب در سطح رسانه ای سرو صدای زیادی به پا کند اما انتخاب شهر منچستر به عنوان تقریبا دومین شهر بزرگ انگلیس چه بسا بیانگر این موضوع باشد که داعش به این رویکرد گرایش یافه است که دایره عملیات خود را گسترش دهد و از اقدامات امنیتی گسترده که در پایتخت ها وجود دارد، دور بماند.

از زمان انفجارهای مترو لندن در سال ۲۰۰۵ انگلیس به برکت اقدامات شدید امنیتی و موفقیت نهادهای نظارتی و دستگیری های پیشگیرانه به اضافه کاهش قدرت القاعده از عملیات تروریستی در امان مانده بود، به ویژه اینکه القاعده زیر حملات شدید در یمن و افغانستان ضعیف شده و گروههای وابسته به آن نیز در سوریه، عراق، جزیره العرب مشغول جنگ های منطقه ای و داخلی بودند.

استفاده داعش از هسته‌های فعال در اروپا

با اینهمه اینکه داعش در کمتر از دو ماه دو عملیات تروریستی را دو شهر انگلیس به اجرا در آورد، نشان می دهد این گروه در درجه نخست بر سه شهر اروپایی شامل پاریس، لندن و بروکسل بیش از سایر مناطق متمرکز شده است، به این معنی که توانسته است از هسته های فعال خود استفاده کرده و آنان را به شکل همزمان به کار بگیرد و البته انتخاب این هسته ها با دقت صورت می گیرد.

عجیب اینکه عملیات تروریستی منچستر دو روز پس از نشست سران اسلامی و آمریکا در ریاض  رخ داد؛ نشستی که مبارزه با تروریسم را در صدر اولویت های خود قرار داد.

فشار مضاعف بر اقلیت‌های مسلمان اروپا

اینکه عامل عملیات تروریستی منچستر وابسته به داعش است، به مثابه عامل فشار مضاعف بر اقلیت مسلمان انگلیس است که تعداد آنان بالغ بر سه میلیون نفر است به این معنی که این اقلیت ها و نیز اقلیت های مسلمان در سایر کشورهای اروپایی قربانی حملات و تجاوزات نژادپرستانه می شوند، اما دولت انگلیس سخت تلاش دارد بار این حملات بر این اقلیت ها تحمیل نشود زیرا مسلمانان انگلیس بر حفظ امنیت و ثبات کشور و ادغام در بافت جمعیتی انگلیس به عنوان شهروندانی خوب تاکید دارند .

در این میان رسانه های انگلیس در خصوص تاکید بر جدا بودن اکثریت مسلمانان میانه رو از این اقلیت افراطی مسئولیت دارند.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.