اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله نیروهای خارجی به طالبان در شرق افغانستان در درگیری این گروه با داعش

  • کد خبر : 8551
  • 04 خرداد 1396 - 16:15
حمله نیروهای خارجی به طالبان در شرق افغانستان در درگیری این گروه با داعش

نیروهای خارجی پس از حمله طالبان به مواضع داعش در شهرستان «چپرهار» ولایت ننگرهار بار دیگر طالبان را هدف قرار دادند.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از «نن‌تکی‌آسیا»، نیروهای ویژه آمریکایی بار دیگر به طالبان در هنگام درگیری این گروه با داعش در ننگرهار حمله کردند. بر اساس این گزارش در نتیجه حمله طالبان به […]

نیروهای خارجی پس از حمله طالبان به مواضع داعش در شهرستان «چپرهار» ولایت ننگرهار بار دیگر طالبان را هدف قرار دادند.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از «نن‌تکی‌آسیا»، نیروهای ویژه آمریکایی بار دیگر به طالبان در هنگام درگیری این گروه با داعش در ننگرهار حمله کردند.

بر اساس این گزارش در نتیجه حمله طالبان به مواضع داعش در شهرستان «چپرهار» دو گروه با هم درگیر شدند و جنگجویان داعش از چندین روستا عقب‌نشینی کردند.

اما برخی از منابع محلی گزارش دادند که همزمان خودروهای زرهی نیروهای خارجی و بالگردهای نظامی در این منطقه علیه طالبان عملیات نظامی راه انداختند تا زمینه پیشروی را برای داعش مهیا کنند که این گروه دوباره بر مناطق از دست‌رفته خود تسلط بیابد.

گفته می‌شود طالبان در حال حاضر با نیروهای ویژه آمریکایی، نیروهای امنیتی افغان و گروه تروریستی داعش در این منطقه درگیر است و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

همچنین طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در شهرستان «اچین» نیز حمله کردند که هدف حملات سنگین جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفتند.

با وجود این، هنوز مقامات افغان در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند و جزئیاتی از آمار تلفات در این درگیری‌ها هنوز گزارش نشده است.

این در حالی است که ماه گذشته نیز «ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان اعلام کرد که پس از درگیری طالبان با گروه داعش و محاصره جنگجویان داعشی در منطقه «سپین جومات» شهرستان چپرهار جنگنده‌های آمریکایی با حمله به طالبان حلقه محاصره را شکستند.

وی هشدار داده بود که گروه داعش با حمایت نظامی نیروهای خارجی به‌گونه مرموزی در حال گسترش است در حالی که تنها طالبان در این ولایت هدف حملات نیروهای خارجی قرار می‌گیرند.

نیروهای خارجی و به‌ویژه سربازان آمریکایی در افغانستان به حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور متهم هستند.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.