اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان درگیری‌های ۳ ساعته در رادیو و تلویزیون ننگرهار؛ داعش حمله را به عهده گرفت + عکس

  • کد خبر : 8441
  • 27 اردیبهشت 1396 - 17:23
پایان درگیری‌های ۳ ساعته در رادیو و تلویزیون ننگرهار؛ داعش حمله را به عهده گرفت + عکس

درگیری نیروهای امنیتی افغان با مهاجمان وابسته به گروه تروریستی داعش در ساختمان رادیو تلویزیون ملی در شهر جلال‌آباد با کشته شدن چهار مهاجم انتحاری، دو سرباز افغان، دو غیرنظامی و ۱۷ زخمی پایان یافت. حدود ساعت ۱۰ صبح امروز پنج مهاجم وابسته به گروه تروریستی داعش به ساختمان رادیو تلویزیون ملی افغانستان در شهر […]

درگیری نیروهای امنیتی افغان با مهاجمان وابسته به گروه تروریستی داعش در ساختمان رادیو تلویزیون ملی در شهر جلال‌آباد با کشته شدن چهار مهاجم انتحاری، دو سرباز افغان، دو غیرنظامی و ۱۷ زخمی پایان یافت.

حدود ساعت ۱۰ صبح امروز پنج مهاجم وابسته به گروه تروریستی داعش به ساختمان رادیو تلویزیون ملی افغانستان در شهر جلال‌آباد حمله کردند.

مهاجمان وابسته به داعش که مجهز به جلیقه‌های انتحاری بودند با ورود به داخل این ساختمان با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند.

«امرالله روان» مدیر رادیو تلویزیون ملی در جلال آباد پس از خروج از محل درگیری‌ها گفت که حدود ۴۰ نفر از کارمندان رادیو و تلویزیون در هنگام حمله در ساختمان حضور داشتند.

گفته می‌شود که پس از آنکه مسیرهای منتهی به محل درگیری توسط نیروهای امنیتی افغان مسدود شد نیروهای ویژه ارتش برای نجات کارمندان رادیو و تلویزیون با مهاجمان وابسته به داعش درگیر شدند.

بر اساس این گزارش دو مهاجم از پنج مهاجم مسلح در ساختمان رادیو و تلویزیون ملی در جلال آباد خود را منفجر کردند.

در این حمله دو مهاجم دیگر کشته و یک نفر دیگر دستگیر شده است.

با این حال، سخنگوی والی ننگرهار از کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن ۶ غیر نظامی در این حمله خبر داده است اما «نجیب‌الله کاموال» رئیس بهداشت و درمان این ولایت گفت که دستکم دو کشته و ۱۶ زخمی به بیمارستان‌های شهر منتقل شده‌اند.

برخی از منابع رسمی از کشته شدن ۸ نفر به شمول چهار مهاجم، دو نظامی و دو غیر نظامی و زخمی شدن حد اقل ۱۷ نفر دیگر در این درگیری خبر داده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در تماس با رسانه‌ها هرگونه ارتباط این گروه را با حمله رادیو تلویزیون ملی شهر جلال‌آباد به شدت رد کرد اما گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این در حالی است که ولایت ننگرهار پایگاه گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود و «عبدالحسیب» رهبر این گروه تروریستی در افغانستان در حمله نیروهای امنیتی افغان  دو هفته قبل در شهرستان «اچین» کشته شد.

از سوی دیگر، این حمله یک هفته پس از خبر ورود رهبر جدید داعش به شهرستان اچین صورت گرفته است.

در حالی که مقامات آمریکا مدعی هستند که عملیات‌های گسترده‌ای را علیه داعش در این ولایت در پیش گرفته‌اند، اما یک مقام امنیتی روز گذشته به «پژواک» گفت که «ارحابی» رهبر جدید داعش همراه با صدنفر از جنگجویان این گروه هفته گذشته با ورود به شهرستان «اچین » در روستای «باغ‌دره»  مستقر شده‌است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.