اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات ماموریت نیروی هوایی عراق در موصل

  • کد خبر : 7873
  • 25 فروردین 1396 - 10:53
جزئیات ماموریت نیروی هوایی عراق در موصل

فرمانده نیروی هوای عراق جزئیات عملیات آزادسازی موصل و ماموریت این نیروها را تشریح کرد.  به گزارش اخبار جهادی ،سرلشکر ستاد انور حمه ایمن فرانده نیروی هوایی عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز به ماموریت این نیرو در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش پرداخت و گفت: نیروی هوایی […]

فرمانده نیروی هوای عراق جزئیات عملیات آزادسازی موصل و ماموریت این نیروها را تشریح کرد.

 به گزارش اخبار جهادی ،سرلشکر ستاد انور حمه ایمن فرانده نیروی هوایی عراق در گفت وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز به ماموریت این نیرو در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست گروه تروریستی داعش پرداخت و گفت: نیروی هوایی تصمیم گرفت که به هیچ وجه از بمب های سنگین در شهر موصل استفاده نکند و به جای آن از بمب های نیمه سنگین برای حمله به اهداف داعش بهره ببرد.

وی افزود: نیروی هوایی عراق از بمب های لیرزی در داخل موصل علیه داعش استفاده می کند. این بمب ها بعد اطمینان یافتن از ماهیت اهداف وابسته به داعش مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات در این زمینه نیز از واحدهای اطلاعاتی کسب می شود.

این فرمانده عراقی گفت: نبرد در داخل شهرها ساده نیست و گاهی تروریست ها از یک خانه به خانه دیگر می روند لذا نیروی هوایی نمی تواند از بمب های عادی که هدایت شونده نیستند، استفاده کند زیرا ممکن است اشتباهی صورت گیرد.

وی درخصوص تعیین اهداف گفت: هماهنگی بین دستگاههای امنیتی وائتلاف بین المللی وجود دارد و هیچ گونه حمله هوایی نیروهای عراقی یا ائتلاف – بدون انجام یک سری تدابیر از جمله تحلیل هدف و تصاویر هوایی و سپس انتخاب سلاح مناسب با در نظر گرفتن حجم هدف- انجام نمی شود.

وی این ادعا را نیز که هزینه حملات هوایی ائتلاف را عراق می پردازد، رد کرد.

این فرمانده بدون اشاره به زمان دقیقی گفت: نبرد در کرانه راست موصل به پایان خود نزدیک می شود. اولویت ما نجات جان غیرنظامیان در آنجا است.

وی به حمله هوایی اخیر عراق علیه داعش در خاک سوریه پرداخت و نوشت: این حمله علیه سه هدف انجام شد که دو هدف در داخل خاک عراق و یک هدف در داخل خاک سوریه بود.

فرمانده نیروی هوایی عراق گفت: تصمیم برای حمله بعد از چند روز زیر نظر گرفتن هدف موجود در داخل خاک سوریه با همکاری ائتلاف بین المللی انجام شد. این حمله صد درصد دقیق بود و بعد از کسب موافقت از فرماندهی نظامی عراق اجرا شد که این فرماندهی به نوبه خود با دولت سوریه هماهنگی را به عمل آورد.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.