اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی ارتفاع راهبردی «أبوالضهور» در شرق حمص توسط ارتش سوریه

  • کد خبر : 7733
  • 14 فروردین 1396 - 10:40
آزادسازی ارتفاع راهبردی «أبوالضهور» در شرق حمص توسط ارتش سوریه

ارتش سوریه در شرق حمص موفق شد ارتفاعات «ابوضهور» را آزاد و در شرق این استان نیز بر سد «ابوقله» و منطقه «وادی الحسو» سیطره آتشباری پیدا کند. به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ریف شرقی و شمالی استان حمص با عناصر تروریستی درگیر شدند. یک منبع نظامی اعلام کرد که […]

ارتش سوریه در شرق حمص موفق شد ارتفاعات «ابوضهور» را آزاد و در شرق این استان نیز بر سد «ابوقله» و منطقه «وادی الحسو» سیطره آتشباری پیدا کند.

به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ریف شرقی و شمالی استان حمص با عناصر تروریستی درگیر شدند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای سوری در ریف شرقی حمص، پس از وارد کردن تلفات زیاد به گروه تروریستی داعش، موفق شد کنترل ارتفاع راهبردی «أبوالضهور» را به دست گیرند.

ارتش سوریه همچنین در ادامه عملیات تعقیب داعش در این منطقه موفق شد بر سد «ابوقله» و منطقه «وادی الحسو» سیطره آتشباری پیدا کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که یک گروه از تروریست‌های جبهه النصره به شماری از مراکز نظامی ارتش در سمت روستاهای «غجر امیر» و «کفرنان» حمله کردند که ارتش سوریه حملات آنان را دفع کرد و شمار زیادی از تروریست‌ها را از پای درآورد.

در جریان حمله دو روز گذشته النصره به ساکنان روستاهای کُرد نشین «الداسنیه» و «قنیه العاصی» در شمال حمص نیز دستکم ۱۰ تروریست کشته شدند.

در زمینه اجرای توافق مصالحه در حمص نیز شنبه هفته جاری ۹۶۶ نفر از عناصر مسلح و خانوده‌هایشان از «حی‌الوعر» در حمص به سوی «ادلب» خارج شدند.

منابع خبری نیز پس از مصالحه در الوعر حمص، از تلاش‌های غیرعلنی برای برقراری آشتی در شمال حمص و نیز ابتکار عمل‌هایی برای مصالحه در «الرستن، تلبیسه» و دیگر روستای ریف حمص شمالی خبر دادند.

اوایل مهرماه سال گذشته (۱۳۹۵) بود که بر اساس توافق‌های انجام شده چند گروه از عناصر مسلح از حی‌الوعر خارج شدند اما تعدادی از آنها حاضر به ترک این شهر نشدند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.