اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش در آستانه فتح مهمترین دژ داعش در شرق «حلب» / تشدید حملات به النصره در «القابون»+ تصاویر و نقشه

  • کد خبر : 7510
  • 27 اسفند 1395 - 21:06
ارتش در آستانه فتح مهمترین دژ داعش در شرق «حلب» / تشدید حملات به النصره در «القابون»+ تصاویر و نقشه

منابع سوری از حملات گسترده ارتش به مواضع تروریست‌های تکفیری در منطقه القابون در حومه دمشق و نزدیک شدن به مهمترین قلعه داعش‌ در شرق حلب خبر دادند. ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در حومه شرقی حلب ادامه می‌دهد و با آزادسازی چند روستا و شهرک جدید گام بلند دیگری برای آزادی شهر «دیرحافر» مهمترین […]

منابع سوری از حملات گسترده ارتش به مواضع تروریست‌های تکفیری در منطقه القابون در حومه دمشق و نزدیک شدن به مهمترین قلعه داعش‌ در شرق حلب خبر دادند.

ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در حومه شرقی حلب ادامه می‌دهد و با آزادسازی چند روستا و شهرک جدید گام بلند دیگری برای آزادی شهر «دیرحافر» مهمترین قلعه گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حلب برداشت که اخباری از نزدیک بودن عملیات ورود ارتش به این شهر حکایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه ساعتی پیش روستاهای «زبیده و خساف» در جنوب شهر دیرحافر را در پی نبرد سنگین با تروریست‌های داعشی آزاد کردند، ارتش طی ساعات اخیر هم شهرک‌های «رسم العبد، تل أحمر، العاصمیه، أم زلیله، تل ایوب و الکرین» در جنوب فرودگاه نظامی کویرس را آزاد کرده بود.

به گفته یک منبع میدانی، هدف ارتش سوریه از آزادسازی این مناطق، محاصره شهر استراتژیک دیرحافر از تمام محورها با هدف مقدمه‌سازی برای عملیات آزادسازی آن از اشغال گروه تروریستی داعش است.

 

این منبع درباره اوضاع جبهه شمال شرقی پایتخت گفت ارتش سوریه مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را در بخش جنوبی و غربی محله «القابون» به شدت هدف قرار می‌دهد که طی آن چندین هدف تکفیری‌ها در نزدیکی بزرگراه دمشق به حمص منهدم شده است و شماری از تروریست‌ها کشته و بقیه به عمق القابون در سایه درگیری‌های شدید فرار کرده‌اند.

       تصویری از حملات ارتش به مواضع تروریست‌های تکفیری در محله القابون

این منبع از پیشروی ارتش سوریه به عمق ۷۰۰ متری و عرض ۳۰۰ متری در سمت شرقی محله «تشرین» و  اطراف خیابان الحافظ و بسط سیطره بر برخی مزارع و ساختمان‌ها و کشف شبکه‌ای از تونل‌ها و تعدادی بمب پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره خبر داد که به هلاکت شماری از آنها منجر شد.

در حمص واقع در مرکز سوریه هم نیروهای ارتش کوه «المستدیره» و تمام میادین نفتی اطراف آن در حومه شرقی را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند در این درگیری‌ها ده‌ها داعشی به هلاکت رسیدند.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش حمله شدید تروریست‌های داعشی به فرودگاه نظامی را دفع کرده و یک خودروی بمب‌گذاری شده را هم پیش از رسیدن به مواضع خود منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه جنگنده‌های آمریکایی مسجدی را در روستای الجینه در حومه غربی حلب هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی منجر شد.

این در حالی است یک سخنگوی ارتش آمریکا مدعی شده است که جنگنده‌های آمریکایی ساختمانی را در ۱۵ متری یک مسجد هدف قرار داده‌اند.

آمریکا به بهانه دروغین مبارزه با تروریسمی که خود از حامیان اصلی آن  است، ائتلافی را تشکیل داده که از زمان تشکیل تا کنون بیشتر در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی عمل کرده تا مبارزه با آن.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.