اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزارت دفاع روسیه جزئیات عملیات آزادسازی تدمر را اعلام کرد

  • کد خبر : 7240
  • 13 اسفند 1395 - 20:58
وزارت دفاع روسیه جزئیات عملیات آزادسازی تدمر را اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه درباره جزئیات عملیات آزادسازی شهر تدمر سوریه از چنگال داعش و گروه هایی که در عملیات شرکت کردند ، توضیحاتی ارائه داد.  به گزارش اخبار جهادی  به نقل از العالم ؛ سرگئی رودسکوی، رئیس ادارۀ عملیات در ستاد نیروهای مسلح روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز جمعه گفت برنامه ریزی و اجرای عملیات آزادسازی تدمر […]

وزارت دفاع روسیه درباره جزئیات عملیات آزادسازی شهر تدمر سوریه از چنگال داعش و گروه هایی که در عملیات شرکت کردند ، توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش اخبار جهادی  به نقل از العالم ؛ سرگئی رودسکوی، رئیس ادارۀ عملیات در ستاد نیروهای مسلح روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز جمعه گفت برنامه ریزی و اجرای عملیات آزادسازی تدمر از دست داعش زیر نظر مشاوران نظامی روسیه صورت گرفت.

وی فاش کرد نظامیان روس در این عملیات علاوه بر هواپیماهای جنگی از بالگردهای نظامی نوع «k52» (تمساح) که کارآمدی عالی آن در مناطق صحرایی و کوهستانی ثابت شده است ، استفاده کردند.
این مسئول روس گفت که نیروهای دولتی سوریه و نیروهای دفاع شهری توانستند در عرض یک ماه و نیم، ۶۰ کیلومتر پیشروی کنند و روز گذشته دوم مارس، تدمر را تحت سیطرۀ کامل خود در آورند.
وی تأکید کرد: نیروی هوایی روسیه و یگان های عملیات ویژه سهم بسزایی در شکست داعش در تدمر و اطراف آن داشتند. تلفات جانی این گروه تروریستی در درگیری های اخیر بیش از هزار نفر و خسارت های مالی آن دست کم ۱۹ تانک ، ۳۷ زره پوش مجهز به اسلحۀ سنگین و بیش از ۱۰۰ خودرو بود.
رودسکوی خاطرنشان کرد پیروزی ارتش سوریه در حالی بود که شبه نظامیان داعش در تدمر به صورت پیوسته از جانب موصل و رقه پشتیبانی دریافت می کردند ضمن آن که عقب نشینی تروریست ها از دو پایگاه داعش در موصل و رقه به ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن برای تحقق اهدافش در سوریه و عراق کمکی نکرد.
وی تأکید کرد نیروهای هوایی روسیه هیچ آسیبی به بخش های باستانی شهر وارد نکردند و واحدهای مهندسی سوریه نیز روز پنجشنبه، خنثی سازی مین های کاشته شده در تدمر را آغاز کرده اند و در حال جستجو در قسمت های باستانی برای کشف مواد منفجره هستند. این مقام روس خاطرنشان کرد کارشناسان سوری در یک مرکز آموزشی که توسط وزارت دفاع روسیه در حلب ایجاد شده است آموزش دیده اند و کارشناسانی از مرکز مین زدایی وابسته به وزارت دفاع روسیه نیز به زودی به هم رزمان سوری خود ملحق خواهند شد.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.