اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشف مرکز آموزش زیرزمینی داعش در عمق ۱۰ متری + تصاویر

  • کد خبر : 7214
  • 12 اسفند 1395 - 14:34
کشف مرکز آموزش زیرزمینی داعش در عمق ۱۰ متری + تصاویر

یگان‌های ارتش عراق کنترل بخش‌های وسیعی از غرب موصل را که در تصرف داعش بود به دست گرفتند و تروریست‌ها را در منطقه‌ای از این شهر به دام انداختند. به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش عراق یک تونل زیرزمینی گروه تروریستی تکفیری داعش را به عمق ۱۰ متر در جنوب موصل کشف کردند. تکفیری‌های داعش […]

یگان‌های ارتش عراق کنترل بخش‌های وسیعی از غرب موصل را که در تصرف داعش بود به دست گرفتند و تروریست‌ها را در منطقه‌ای از این شهر به دام انداختند.

به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش عراق یک تونل زیرزمینی گروه تروریستی تکفیری داعش را به عمق ۱۰ متر در جنوب موصل کشف کردند.

تکفیری‌های داعش از این پایگاه زیرزمینی برای آموزش تروریست‌هایی که عمدتاً خارجی بوده‌اند، استفاده می‌کردند.

ورودی این مخفیگاه زیرزمینی به‌گونه‌ای است که تروریست‌ها فقط از طریق سینه‌خیز وارد آن می‌شدند.

یکی از فرماندهان ارتش عراق گفت: افراد تحت آموزش داعش در چارچوب بخشی از برنامه‌های آموزشی خود باید سینه‌خیز از بشکه‌هایی عبور می‌کردند و با گِلی کردن خود این مرحله از آموزش را سپری می‌کردند. همان‌طوری که می‌بینید کابل‌هایی برق برای روشن کردن داخل این مخفیگاه کشیده شده است.

وی افزود: آن‌ها کاملاً و بدون هیچ کمبودی این مخفیگاه را تجهیز کرده بودند. بیشتر افرادی که از این مخفیگاه استفاده می‌کردند،خارجی بوده‌اند.

به گفته ساکنان محلی و منابع نظامی، یگان‌های ارتش عراق روز چهارشنبه کنترل بخش‌های وسیعی از غرب موصل را که در تصرف داعش بود به دست گرفتند و تروریست‌ها را در منطقه‌ای از این شهر به دام انداختند.

یک ژنرال تیپ نهم زرهی عراق گفت: نیروهای ارتش عراق تا یک کیلومتری دروازه سوریه موصل، ورودی شمال غرب این شهر پیش رفتند.

این جاده، موصل را به تلعفر یکی دیگر از سنگرگاه‌های تروریست‌های داعش در غرب موصل و سپس به سوریه متصل می‌کند.

مقام‌های نظامی عراق در شروع عملیات آزادسازی موصل در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۹۵ گفته بودند حدود شش هزار داعشی در موصل حضور دارند. به گفته فرماندهان ارتش عراق، در جریان پاک‌سازی حومه و بخش‌های شرقی موصل دست‌کم سه هزار و ۳۰۰ تروریست کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق مناطق شرقی موصل را ماه گذشته آزاد و عملیات آزادسازی مناطق غربی این شهر را از یکم اسفند آغاز کردند. در این عملیات ده‌ها هزار نیروی عراق به همراه مبارزان داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کرد مشارکت دارند.

شهر موصل که داعش آن را پایتخت خود خوانده‌اش در عراق می‌خواند، از تابستان ۱۳۹۳ در اشغال این گروه تروریستی بوده است.

منبع:ابنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.