اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه دوشهرک دیگر را در شرق حلب آزاد کرد

  • کد خبر : 6763
  • 10 بهمن 1395 - 11:44
ارتش سوریه دوشهرک دیگر را در شرق حلب آزاد کرد

ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی خود در شرق حلب، دو شهرک «الشیخ دن» و «المشرفه » را از تروریست های داعشی پاکسازی کردند. به گزارش اخبار جهادی نیروهای ارتش سوریه در یک درگیری شدید با گروه تروریستی داعش در شرق حلب، شهرک الشیخ دن را پاکسازی کردند. یک منبع آگاه روز یکشنبه […]

ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی خود در شرق حلب، دو شهرک «الشیخ دن» و «المشرفه » را از تروریست های داعشی پاکسازی کردند.

به گزارش اخبار جهادی نیروهای ارتش سوریه در یک درگیری شدید با گروه تروریستی داعش در شرق حلب، شهرک الشیخ دن را پاکسازی کردند.
یک منبع آگاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که ارتش سوریه به طور مستقیم به شهرک المشرفه حمله نکرد، بلکه با بازپس گیری شهرک الشیخ دن،شهرک المشرفه تقریبا در محاصره قرار گرفت و تروریست های داعشی از آن خارج شدند.
ارتش سوریه روز شنبه در همین محور شهرک عین الجحش را پاکسازی کرده بود.
ارتش سوریه فقط در چند روز از آغاز عملیات در شرق حلب تاکنون ۲۳ شهرک، روستا، تپه و مزرعه را از گروه تروریستی داعش بازپس گرفته است.
این پیشروی یکنواخت و سریع ارتش با پشتیبانی هوایی و موشکی انجام شد.
ارتش سوریه در شرق حلب تاکتیکی را با عنوان گشودن همزمان چند جبهه به سوی چند روستا و شهرک درپیش گرفته است و با این اقدام تروریست های داعش را سردرگم کرده است.
با این تاکتیک، تروریست ها از تشخیص هدف بعدی و اصلی ارتش ناتوان هستند.
فرمانده عملیات در شرق حلب را سرتیپ سهیل حسن از فرماندهان برجسته ارتش سوریه برعهده دارد.
ارتش سوریه جمعه شب نیز پس از درگیری شدید با داعشی ها، شهرک عین الجحش را پاکسازی کرد.
ارتش سوریه پیشتر در همین محور بر شهرک المدیونه و مزارع آن مسلط شد و پیشروی خود را به سوی تپه راهبردی المشرفه غرب شهرک الشیخ دن ادامه داد.
با پاکسازی عین الجحش، ارتش سوریه یک گام دیگر با شهرک تادف به عنوان آخرین خط دفاعی شهر الباب فاصله دارد.
شهرک تادف با شهر الباب ۷ کیلومتر فاصله دارد و ارتش سوریه برای دسترسی به آن باید روستاهای عران، بیره الباب و ابوطلطل را پاکسازی کند.

منبع : ایرنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.