اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نبرد شدید در غرب حلب؛ تروریست‌ها از گلوله‌های شیمیایی استفاده کردند

  • کد خبر : 5868
  • 09 آبان 1395 - 20:07
نبرد شدید در غرب حلب؛ تروریست‌ها از گلوله‌های شیمیایی استفاده کردند

عملیات تروریست‌ها با نام «ملحمه حلب» از بامداد جمعه در دو محور غرب و جنوب غرب شهر حلب با هدف مشغول کردن ارتش سوریه و ممانعت از ادامه محاصره بخش شرقی حلب که در تصرف گروه‌های تروریستی مسلح است و جلوگیری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهرک‌ها و محله‌های شرقی حلب آغاز […]

عملیات تروریست‌ها با نام «ملحمه حلب» از بامداد جمعه در دو محور غرب و جنوب غرب شهر حلب با هدف مشغول کردن ارتش سوریه و ممانعت از ادامه محاصره بخش شرقی حلب که در تصرف گروه‌های تروریستی مسلح است و جلوگیری از ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهرک‌ها و محله‌های شرقی حلب آغاز شده و بشدت ادامه دارد.
در پی، به مهمترین خبرها در این خصوص اشاره می شود:

حملۀ شیمیایی تروریست‌ها به شهر حلب
به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه “سانا”، در حمله تروریست‌ها به محلۀ حمدانیه در شهر حلب که با گلوله های خمپاره حاوی گازهای شیمیایی صورت گرفت، دست‌کم ۳۵ نفر مجروح شدند که برخی از مجروحان به مشکلات تنفسی شدید دچار شده‌اند.

«قصاب جیش‌الاسلام» به هلاکت رسید
همچنین خبرگزاری تسنیم گزارش کرد که رسانه‌های تروریسم تکفیری اعتراف کردند که احمد سنده فرمانده تیپ دهم و فرمانده نیروی مرکزی باند تروریستی جیش الاسلام (که در سوریه به ارتش عربستان مشهور است) و یکی از بزرگترین فرماندهان گروه‌های تروریستی در شمال سوریه به هلاکت رسیده است.
این تروریست به الذبیح (کسی که بیشترین سر را از تن جدا کرده) معروف بود که در پی اصابت موشک شلیک شده از سوی ارتش سوریه به محور منیان در غرب حلب در جریان درگیری‌هایی که همچنان در این منطقه ادامه دارد، از پای درآمده است.

جیش الفتح ۱۰ محله جدید را منطقه نظامی اعلام کرد
ائتلاف تروریستی جیش الفتح با اعلام پایان مرحله نخست عملیات خود در غرب حلب، ۱۰ منطقه مسکونی حلب را منطقه نظامی اعلام کرد؛ درگیری در محورهای مختلف خیلی شدید گزارش شده است.
به گزارش فارس، این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله نخست این عملیات با نام «غزوه شهید ابو عمر سراقب» به پایان رسیده و این ائتلاف موفق شده محله «ضاحیه الاسد» و «پروژه مسکونی ۱۰۷۰» و برخی مناطق دیگر را تصرف کند.

ضاحیه الاسد هنوز شاهد درگیری است
در حالی که جیش الفتح مدعی تصرف ضاحیه الاسد در جنوب غرب حلب است، ارتش سوریه هم‌اکنون (لحظه تنظیم این گزارش) در حال نبردی سخت با عناصر تروریستی در این محله است و نیمی از این محله تحت تسلط ارتش و نیمی دیگر تحت تصرف تروریست‌هاست.
به گزارش منابع میدانی، صدای درگیری در این محله به وضوح شنیده میشود و درگیری ادامه دارد. حملات به آکادمی نظامی هم ادامه دارد. منابع میدانی میگویند تروریست‌ها در ضاحیه الاسد و آکادمی نظامی در حمدانیه، از گلوله‌های حاوی مواد سمی استفاده کرده و حدود ۳۰ نفر از مردم مسموم شده‌اند.

تلفات سنگین تروریست‌ها در حلب
علی‌رغم تمام تکذیب‌ها و سانسورهای خبری برخی از صفحات اینترنتی وابسته به گروه‌های مسلح اذعان کردند، در جریان نبردهای ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ تروریست مسلح کشته شده‌اند و نام این تروریست‌ها را نیز به پیوست خبر اعلام کرده‌اند.

حمایت هوایی روسیه از ارتش سوریه
در همین حال جنگنده‌های روسیه و بالگردهای سوری نیز مواضع ائتلاف جیش الفتح را در اطراف ضاحیه الاسد و اطراف روستای منیان و پروژه مسکونی ۱۰۷۰ و دیگر محورهای درگیری هدف قرار داده‌اند. درگیری در اطراف محله ۳۰۰۰ دستگاه شدید گزارش شده و منابع میدانی می‌گویند بر خلاف ادعای تروریستها، جیش الفتح پیشروی نداشته است.

گفتنی است، ائتلاف تروریستی تکفیری جیش الفتح از ۱۲ گروه احرار الشام، جبهه النصره، نورالدین زنکی، جیش المجاهدین، الجبهه الشامیه، جبهه انصارالدین، اجناد الشام، فیلق الشام،الویه صقور الشام، جیش التحریر، الحزب الاسلامی الترکستانی و تجمع فاستقم کما اُمرت تشکیل شده است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.