اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بمب افکن های روسی در سوریه افزایش یافت

  • کد خبر : 5246
  • 09 مهر 1395 - 10:57
بمب افکن های روسی در سوریه افزایش یافت

همزمان با خودداری واشنگتن از اجرای تعهد جدا کردن گروههای مسلح تحت حمایت خود از تروریست های ضد سوری، روسیه شمار بمب افکن های مستقر در پایگاه حمیمیم سوریه را افزایش داد. به گزارش اخبار جهادی افزایش شمار بمب افکن ها پس از خروج بخشی از جنگ افزارها و هواپیماهای نظامی روسی در اسفند ماه […]

همزمان با خودداری واشنگتن از اجرای تعهد جدا کردن گروههای مسلح تحت حمایت خود از تروریست های ضد سوری، روسیه شمار بمب افکن های مستقر در پایگاه حمیمیم سوریه را افزایش داد.

به گزارش اخبار جهادی افزایش شمار بمب افکن ها پس از خروج بخشی از جنگ افزارها و هواپیماهای نظامی روسی در اسفند ماه سال گذشته صورت می گیرد که آن زمان با توافق مسکو و واشنگتن در سوریه آتش بس برقرار شد.
روزنامه روسی ایزوستیا روز جمعه در این باره نوشت: در روزهای اخیر چندین فروند بمب افکن سوخو ۲۴ و ۳۴ از روسیه به سوریه رفته و به یگان عملیاتی مستقر در حمیمیم پیوسته اند.
از سوی دیگر بنا به این گزارش، چندین فروند هواپیمای شکاری بمب افکن سوخو ۲۵ نیز منتظر صدور دستور برای رفتن به سوریه و تقویت واحد نیروی هوافضای روسیه هستند.
همچنین اعلام شده است که در صورت احساس نیاز فرماندهی نیروهای مسلح روسیه، در سه روز آینده نیز شمار بیشتری از هواپیماهای رزمی این کشور به سوریه اعزام خواهند شد.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس که عضو اردوگاه ضد سوری و حامی گروههای مسلح هستند، روسیه را تحت فشار قرار داده اند تا حمله های خود به تروریست های جبهه النصره در حلب را متوقف کند.
همزمان واشنگتن هشدار داده است در ادامه دخالت های خود در سوریه طرح ب را اجرا می کند و براساس آن شمار حمله های ائتلاف هوایی آمریکا، اعزام بیشتر نیروهای ویژه این کشور و همچنین تحویل جنگ افزار به گروههای مسلح تحت حمایت خود موسوم به معارضان را افزایش می دهد که بنا به اعلام روسیه بسیاری از آنان حاضر نیستند همکاری مستقیم و میدانی خود را با جبهه النصره قطع کنند در حالیکه این گروه در فهرست تروریسم سازمان ملل قرار دارد.
روسیه در ماههای اخیر بارها از آمریکا برای تعلل و خودداری از جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان میانه رو از گروههای تروریستی ضدسوری انتقاد کرده است.
آمریکا از اسفند ماه سال گذشته و به ویژه در چارچوب توافق ۱۹ شهریورماه با روسیه در ژنو متعهد به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از تروریست ها به ویژه جبهه النصره، مبارزه مشترک با گروههای تروریستی، همکاری در کمک رسانی به ساکنان حلب و تسهیل در روند مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه شده، ولی تاکنون اقدامی انجام نداده است.
رئیس جمهوری روسیه پیشتر نیز گفته بود: آمریکا با مشکلاتی (در سوریه) برخورد کرده است و بخش اصلی آن هم مربوط به این موضوع می شود که نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار جدا کند.
لاوروف نیز در گفت وگوی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از فهرست این کشور در مورد گروه های مسلح معارض تحت کنترل واشنگتن انتقاد و اعلام کرد که شماری از گروههای اعلام شده همکار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.