اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بررسی مسائل امنیتی منطقه با حضور مسئولان سازمان اطلاعات سپاه/ ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش معادلات آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار داد

  • کد خبر : 4369
  • 09 شهریور 1395 - 9:34

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی مسائل امنیتی منطقه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش معادلات آمریکا و عربستان را در منطقه تحت تاثیر قرار داد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس […]

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی مسائل امنیتی منطقه در جلسه امروز این کمیسیون گفت: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش معادلات آمریکا و عربستان را در منطقه تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس ، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون که با حضور مقاماتی از سازمان اطلاعات سپاه تشکیل شد، ما شرایط امنیت منطقه و شرایط حضور قدرت هریک از سلطه‌گران به ویژه آمریکا در منطقه و علت و اهداف و راهبردهای آنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: در جریان این بررسی و در تحلیل راهبردهای، دشمن، نقش جنگ نیابتی و ایفای نقش عربستان سعودی و ایجاد داعش تبیین شد.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه که امروز در سوریه، عراق به طور غیرمستقیم و درعین به طور مستقیم از طرف عربستان انجام می‌شود، جنگ نیابتی است که در منطقه صورت می‌ گیرد.

نقوی خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد که آمریکایی‌ها با شش راهبرد در بحران منطقه نقش‌آفرینی کردند و تلاش داشته‌اند با کمک انگلیس و فرانسه، جهان اسلام را تبدیل به مرزهای خونین کرده و با حمایت از القاعده و داعش، جنگ را به میان مسلمانان کشیدند و در این مسیر گروه‌ها و ارتش‌های بی‌سر تشکیل شده که هیچ کشوری مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

وی افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنها در منطقه، لبه خونین درگیری‌ها را به اختلافات مذهبی و قومی کشانده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش و گروه‌های تروریستی- تکفیری، معادلات آمریکایی‌ها و عربستان را تحت تاثیر قرار داد و همگرایی منطقه‌ای و ائتلاف چهارجانبه را تقویت کرد. بنابراین موقعیت داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه در حال تضعیف است.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط در عراق مساعد شده و اغلب مناطق عراق از داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی پاکسازی شده است و در این مسیر، راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.