اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روسیه: جبهه النصره آمادۀ حمله به دمشق است

  • کد خبر : 2928
  • 04 خرداد 1395 - 9:26

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) برای حمله به مواضع ارتش سوریه در منطقۀ غوطۀ شرقی و ریف دمشق آمده می شوند. به گزارش اخبار جهادی ، وزارت دفاع روسیه به نقل از “سرگی کورالینکو”، رئیس مرکز روسیه نظارت بر آتش بس در سوریه، خبر داد […]

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) برای حمله به مواضع ارتش سوریه در منطقۀ غوطۀ شرقی و ریف دمشق آمده می شوند.

به گزارش اخبار جهادی ، وزارت دفاع روسیه به نقل از “سرگی کورالینکو”، رئیس مرکز روسیه نظارت بر آتش بس در سوریه، خبر داد که «عناصر مسلح وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه های مسلحی که به آن پیوسته اند، نیروها و تسلیحات لازم را آماده کرده و اکنون آمادۀ آغاز عملیات هستند».
بر اساس گزارش “راشا تودی” روسیه از اظهارت کورالینکو، اطلاعاتی که نظامیان روسیه و دستگاه اطلاعات سوریه به آن دست یافته اند، درستی این گمانه زنی را تأیید می کند. افزون بر این، حملات توپخانه ای مستمر عناصر مسلح علیه مواضع ارتش سوریه در غوطۀ شرقی و مناطق مسکونی دمشق نشانۀ دیگری از آماده شدن جبهه النصره برای آغاز هجوم است.
از سوی دیگر، کورالینکو اعلام کرد که جبهه النصره یک لشکر ۶۰۰۰ نفری از عناصر خود در استان حلب را ساماندهی کرده است تا از طریق یک عملیات گسترده در جنوب حلب و قطع خطوط امداد ارتش سوریه به سوی شهر نبل در شمال شهر، نیروهای ارتش را در محاصره قرار دهد.

این ژنرال روس با اشاره به اینکه «بحرانی شدن اوضاع در برخی مناطق سوریه، نتیجۀ تلاش جبهه النصره و گروه های مرتبط با آن برای به شکست کشاندن آتش بس در سوریه است»، تآکید کرد که نیروی هوا فضای روسیه حملات خود به مواضع جبهه النصره را ادامه خواهد داد.
کورالینکو، همچنین، یاد آوری کرد که برخی از گروه های مسلح، که آمریکا آن ها را مخالفان میانه رو می داند، به شکل فعالانه با جبهه النصره همکاری دارند.

العالم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.